Gå til innhold

Etpar spm ang w124

Stig73CamaroZ28

Anbefalte innlegg

Dørstopperen i høyre framdør på min 1990 w124 har plutselig begynt å smelle voldsomt når døra åpnes og lukkes. Er dette noe som kan justeres, eller er det bare å bytte ut dørstopperen?

Litt irriterende med sånne ting som plutselig dukker opp..

Samtidig lurer jeg på hvordan man skal åpne kupelyset i taket uten å brekke istykker noe, skulle gjerne bytta pære der til LED men er veldig nervøs for å sprekke opp plastikken. Og hvilke pærer sitter det der, det er vel bananpære i den store. Men er det bananpære i den lille leselampa også?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trro du vipper ut lykta foran med trekker på V. side lettest.

Er sofinett-pære i hovedlyset, overasker meg ikke om det er det i spoten også.

Jepp, det er 2 plasthaker som stikker ut på venstre side mens på høyre side er det 2 fjærbelastede metallklemmer.

Så enten kan man presse hele innsatsen mot høyre og vippe den ned i venstre kant, eller man kan presse høyre kant litt ned og så trykke inn de 2 metallklemmene som da kommer til syne i høyre kanten så kommer innsatsen også relativt enkelt ned.. ;)

Var Sofinett "bananpære" i hovedlyset ja, og en helt vanlig instrumentlyspære/parklyspære med metallsokkel i spotlyset. Av den typen som man vrir i lås altså..

Og så sitter det 3stk mindre pærer i den blinkende lampa for sikkerhetsbelter. Så ut som det kunne være av typen uten sokkel som satt der.. Sjekket ikke dette, men det så sånn ut.

Men jeg fikk iallfall satt inn hvit LEDpære i taklampa mi nå da, uten å ødelegge noe som helst. Så takker for hjelpen Einar. ;)

Så satte jeg inn rød LED i den bakre taklampa, og vips så fungerte plutselig av/på bryteren som sitter på konsollen også.. :D Pussig at den ikke virka fra før, men det hadde vært sabla varmt der bak så det kan være noe som har blitt klebrig og skapt dårlig kontakt. Men nå blir det iallfall ikke like varmt lengre ettersom det er LEDlys. ;)

Satte også hvide leds i lampene under dørene, så nå gjenstår bare resten av instrumentbelysningen så blir dette bra.. :)

Det har vært varmt i dørlampene også, så de må jeg nok bytte ut etterhvert. Lyspærer er no dritt er min foreløpige konklusjon, her blir det kun å gå i LED heretter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider