Gå til innhold

Oppgi falsk personalia

Ranger emnet

Dr_BASS

Anbefalte innlegg

Å oppgi falsk personalia til politiet er overtredelse av straffelovens paragraf 333, og blir normalt straffet med bot på 3000 kroner.

Politiet har også grunnlag for å pågripe og ta deg med inn til sjekk av personalia hvis de tviler på det du sier. Da har de lov til å holde deg i fire timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar. Hadde nemlig en kamerat som satt på istad, så ble jeg stoppa av politiet. Han nektet å oppgi personalia først, så ga han falsk. Men så sa han rett til slutt, og politiet sa at han mest sannsynlig ville bli annmeldt

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_BASS

Takk for utfyllende svar. Hadde nemlig en kamerat som satt på istad, så ble jeg stoppa av politiet. Han nektet å oppgi personalia først, så ga han falsk. Men så sa han rett til slutt, og politiet sa at han mest sannsynlig ville bli annmeldt

<offtopic>

Ikke den skarpeste kniven i skuffen??

</offtopic>

av straff varier det veldig, men siden han oppgav rett personalia etterpå blir den ikke så streng men noe blir det nok uansett....

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det greit å ha en person, f.eks en kamerat som du veit det meste om, hvor han bor, fødselsdagen og familien. er ikke ofte politiet tar deg med inn til skjekk. dett går jo hvis du kjører uten lappen f.eks.

ps: dumt å kjøre uten lappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wicky124

man kan lyve om sin personalia til Oslo Sporveier...

Jeg kan lyve om min her.

Er en jente på 12 med en '96 Nissan 300ZX, bor for tiden i København men pendler til kullgruvene på Svalbard.

</off topic>

onkel har jo tilgang til det meste, så tror ikke det er noe særlig smart å ro seg unna der. Om du da ikke kan adressen og personnret til kompisen veldig godt...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

det greit å ha en person, f.eks en kamerat som du veit det meste om, hvor han bor, fødselsdagen og familien. er ikke ofte politiet tar deg med inn til skjekk. dett går jo hvis du kjører uten lappen f.eks.

ps: dumt å kjøre uten lappen..

Da tror jeg ikke han er kameraten din etterpå igjen..

Fyfaen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider