Gå til innhold

Forza Vintage racing series - SE FØRSTE POST

Ranger emnet

RBrambo

Anbefalte innlegg

I Touringcar serien kjører vi nye og moderne biler, mens veteranene står i garasjen og støver ned. Derfor som et suplement til drifting og touringcar serien kunne dette vært moro å prøve.

American muscle vs European and Japanese engineering.

Reglene er som følger:

Biler produsert før 1976.

PI A 850

Bakhjulstrekk

Full vekt reduksjon.

Full race understell og drivverk.

Slicks.

Dekkbredde og felgstørrelse er valgfritt.

Ingen grense på effekt.

Fritt valg av motor bare det er bakhjulstrekk. (Må faktisk bytte motor på noen biler for å få PI850).

Hekkspoiler og frontspoiler er tillatt, men ikke Forza frontspoiler/splitter/catkiller med winglets.

Diffuser er ikke lov.

Med winglets menes de små ekstra vingene på siden av frontfangeren. Skal ikke være masse carbon på slike biler. Dette er valgfritt...

På så gamle biler er det ikke så mye elektroniske hjelpemidler tilgjengelig, så racene vil bli kjørt uten abs, traction, eller stabilitetskontroll. I Amerika har de alltid vært glad i automatgir, så det er tillatt i tillegg til raceline for de som trenger det.

Med full vektreduskjon begrenser effekten seg selv, det gjør at det ikke blir noen biler som ender opp som "raketter". En viss forskjell på bilene er det, her blir det jo blanding mellom frontmotor, midtstilt motor, og hekkmotor. Kunne vært moro å prøve og se. Eller hur?

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har prøvd meg fram litt med en Ferrari Dino til nå. har klart høye 57-runder på Mugello short :)

Nice, ligger rundt der jeg også. Gjør unna "Ringen" på under 8 min. Som jeg sa før... Bygg dere biler og bli med, jo fler jo bedre.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke å race for fem flate øre, men tenker hvertfall å bygge en bil og delta. :)

Vær forsiktige når dere runder meg da.

Nice... Øvelse gjør mester, er bare å få kjørt litt det, så henger du nok med...

Har game oppe nå btw... 2 runder på Ringen...

For de som ikke har fått det med seg før... GT:Tifosi78

Endret av RBrambo

Lenke til kommentar
Del på andre sider