Einar Skrevet September 5, 2009 Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 Har ett H4 bixenon kit som jeg vil bruke på bilen, om jeg driter i det koblingssettet. Kobler + og - på nærlys og jord til H4 pæra, og styrestrømmen til fjernlys-skjoldet kobles på fjernlys inn til H4 pæra. Da vil pæra slukke når jeg switcher til nærlys, så da kobler jeg om i sikringsboksen, så nærlysledningen har strøm konstant når hovedlys står på. Så langt vet jeg at det virker, men spørsmålet er egentlig om magneten inni "xenonpæra" går på 12V, eller om det er noe lavere spenning der? Settet er fra VVME, og grunnen til at jeg vil gjøre det slik er for å slippe uorginale ledninger og pærevarsler. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet September 5, 2009 Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 Har ett H4 bixenon kit som jeg vil bruke på bilen, om jeg driter i det koblingssettet.Kobler + og - på nærlys og jord til H4 pæra, og styrestrømmen til fjernlys-skjoldet kobles på fjernlys inn til H4 pæra. Da vil pæra slukke når jeg switcher til nærlys, så da kobler jeg om i sikringsboksen, så nærlysledningen har strøm konstant når hovedlys står på. Så langt vet jeg at det virker, men spørsmålet er egentlig om magneten inni "xenonpæra" går på 12V, eller om det er noe lavere spenning der? Settet er fra VVME, og grunnen til at jeg vil gjøre det slik er for å slippe uorginale ledninger og pærevarsler. Ehm, hva du mner med koblingsettet? Dersom du tenker på å droppe ballastene og kontrollboksen, så vil jo ikke det fungere.. Xenonpærene går jo ikke på 12v, men høyspenning. Dette får det ikke uten ballastene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 Ballastene er jeg jo selvfølgelig klar over at jeg må ha, men på H4 xenon så har man en koblingsboks, som sørger for at pæra lyser på både nær og fjern, er denne jeg vil ha vekk, eneste jeg trenger å vite er at spole i elektromagneten går på 12V. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet September 6, 2009 Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Ballastene er jeg jo selvfølgelig klar over at jeg må ha, men på H4 xenon så har man en koblingsboks, som sørger for at pæra lyser på både nær og fjern, er denne jeg vil ha vekk, eneste jeg trenger å vite er at spole i elektromagneten går på 12V. Ok sånn sett. Ser ikke at det skulle være nødvendig med høyspenning til å drive en elektromagneten, så den er sannsynligvis 12v uten at jeg vet dette.. Har selv h4 bixenon kit men det har ikke falt meg inn at den kontrollboksen er noe plagsomt i veien.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Er redd det kan være lavere spenning jeg da... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Er redd det kan være lavere spenning jeg da... Dersom det er lavere spenning, kan han jo i tilfelle bare koble til den kontrollboksen og måle spenningen med multimeter. Det er vel derimot ikke så lurt om det er høyspenning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.