Gå til innhold

H4 BiXenon?

Ranger emnet

Einar

Anbefalte innlegg

Har ett H4 bixenon kit som jeg vil bruke på bilen, om jeg driter i det koblingssettet.

Kobler + og - på nærlys og jord til H4 pæra, og styrestrømmen til fjernlys-skjoldet kobles på fjernlys inn til H4 pæra.

Da vil pæra slukke når jeg switcher til nærlys, så da kobler jeg om i sikringsboksen, så nærlysledningen har strøm konstant når hovedlys står på.

Så langt vet jeg at det virker, men spørsmålet er egentlig om magneten inni "xenonpæra" går på 12V, eller om det er noe lavere spenning der?

Settet er fra VVME, og grunnen til at jeg vil gjøre det slik er for å slippe uorginale ledninger og pærevarsler.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett H4 bixenon kit som jeg vil bruke på bilen, om jeg driter i det koblingssettet.

Kobler + og - på nærlys og jord til H4 pæra, og styrestrømmen til fjernlys-skjoldet kobles på fjernlys inn til H4 pæra.

Da vil pæra slukke når jeg switcher til nærlys, så da kobler jeg om i sikringsboksen, så nærlysledningen har strøm konstant når hovedlys står på.

Så langt vet jeg at det virker, men spørsmålet er egentlig om magneten inni "xenonpæra" går på 12V, eller om det er noe lavere spenning der?

Settet er fra VVME, og grunnen til at jeg vil gjøre det slik er for å slippe uorginale ledninger og pærevarsler.

Ehm, hva du mner med koblingsettet? Dersom du tenker på å droppe ballastene og kontrollboksen, så vil jo ikke det fungere.. Xenonpærene går jo ikke på 12v, men høyspenning. Dette får det ikke uten ballastene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballastene er jeg jo selvfølgelig klar over at jeg må ha, men på H4 xenon så har man en koblingsboks, som sørger for at pæra lyser på både nær og fjern, er denne jeg vil ha vekk, eneste jeg trenger å vite er at spole i elektromagneten går på 12V.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballastene er jeg jo selvfølgelig klar over at jeg må ha, men på H4 xenon så har man en koblingsboks, som sørger for at pæra lyser på både nær og fjern, er denne jeg vil ha vekk, eneste jeg trenger å vite er at spole i elektromagneten går på 12V.

Ok sånn sett. Ser ikke at det skulle være nødvendig med høyspenning til å drive en elektromagneten, så den er sannsynligvis 12v uten at jeg vet dette.. Har selv h4 bixenon kit men det har ikke falt meg inn at den kontrollboksen er noe plagsomt i veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider