Gå til innhold

Stopper når det regner?!

Ranger emnet


Madeljen

Anbefalte innlegg

Bilen min stopper når det spruter for mye vann opp i motorrommet og er utrolig vanskelig og starte om morgenen når det regner. :confused:

Hva kan dette skyldes? har gått over alle ledninger osv, men kan ikke finne noe feil?

 

Fordeler'n som har ryki? :confused:

 

Noen tips på hva jeg skal sjekke? :confused:

 

 

Hva skjer når den stopper?

Hva skjer når den er tungtstartet på morgenen?

 

At den stopper er nok relatert til fukt, spørsmålet er bare hvor?

Mest sannsynlig vil jeg tro at overslag i pluggledninger, defekt coil eller kondens i og rundt fordelerlokk og hallgiver er synderne..

Hvis du parkerer bilen et sted hvor det er mørkt, leter frem en sprayflaske med litt vann, så får du noen til å dra motoren på starteren/kinne mens du sprayer lett over pluggledningene og coilen.

Hvis du ser antydning til gnister eller lysbue så er det bare å skifte ut de defekte delene..

 

Videre er det også kanskje et noget selvforklarende tips, men du bør unngå å kjøre gjennom store vanndammer, da startmotor, clutchhus, dynamo osv ikke har et vanntett design..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer når den stopper?

Hva skjer når den er tungtstartet på morgenen?

 

At den stopper er nok relatert til fukt, spørsmålet er bare hvor?

Mest sannsynlig vil jeg tro at overslag i pluggledninger, defekt coil eller kondens i og rundt fordelerlokk og hallgiver er synderne..

Hvis du parkerer bilen et sted hvor det er mørkt, leter frem en sprayflaske med litt vann, så får du noen til å dra motoren på starteren/kinne mens du sprayer lett over pluggledningene og coilen.

Hvis du ser antydning til gnister eller lysbue så er det bare å skifte ut de defekte delene..

 

Videre er det også kanskje et noget selvforklarende tips, men du bør unngå å kjøre gjennom store vanndammer, da startmotor, clutchhus, dynamo osv ikke har et vanntett design..

 

Når den stopper, så må jeg stå rolig i sånn, 5-10 min før det går ann å starte igjen, er ikke anntydning til reaksjon en gang før etter 5 min.

Om morgenen er den akkurat som når den stopper når det regner, men det må ha regnet mye, har det ikke regnet fullt så mye, så starter den litt lettere. Men fortsatt lei å få start på.

 

Skal se om jeg få sjekket noe av det i dag :) Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den stopper, så må jeg stå rolig i sånn, 5-10 min før det går ann å starte igjen, er ikke anntydning til reaksjon en gang før etter 5 min.

Om morgenen er den akkurat som når den stopper når det regner, men det må ha regnet mye, har det ikke regnet fullt så mye, så starter den litt lettere. Men fortsatt lei å få start på.

 

Jeg skjønner at den stopper og blir lei å få start på, men hva skjer?

Begynner den å fuske, mister du motorkraft, hører du noen spesielle lyder?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme greia på min først volvo for lang lang tid siden.

Den var svært tungstarta i regnvær. Dersom jeg stoppet den (enda den var varm) så ville den ikke starte minuttet senere.

Det som var feil da var at det kom kondens under fordelerlokket, så ble det noen dråper nedi der. Dette gjorde at den ikke startet, MEN dette var en fordeler som hadde den gamle platinastift løsningen.

 

Har ikke noe erfaring med golf, men kan være vært å sjekke før du river ut hele motoren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme greia på min først volvo for lang lang tid siden.

Den var svært tungstarta i regnvær. Dersom jeg stoppet den (enda den var varm) så ville den ikke starte minuttet senere.

Det som var feil da var at det kom kondens under fordelerlokket, så ble det noen dråper nedi der. Dette gjorde at den ikke startet, MEN dette var en fordeler som hadde den gamle platinastift løsningen.

 

Har ikke noe erfaring med golf, men kan være vært å sjekke før du river ut hele motoren ;)

 

Hehe, ja, tviler på at jeg river ut hele motoren da, for å si det sånn :) Men jeg skal se om jeg fåt bytta eller i værstefall får titta litt på det :) Fordeler'n har stått i tankene :P

 

Takk for tips ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår