jolle91 Skrevet September 5, 2009 Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 Har en slags oljelekasje i motoren et sted, var ganske tomt for olje så jeg kjøpte 2 liter motorolje å helte på, men når jeg rygga ut fra der jeg hadde fylt så jeg en 2 liters olje dam der bilen hadde stått, så alt hadde bare runnet ut, hva kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonnyDingDong Skrevet September 5, 2009 Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 Har du sjekket om ikke det er en sprekk i oljebeholderen? Når det lekker så veldig er det nok enten den eller slangen. Tror ikke det er noe verre. Fra det du forteller rant det vel mer eller mindre rett igjennom, hvor lenge stod du der du fylte på oljen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolle91 Skrevet September 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 Har du sjekket om ikke det er en sprekk i oljebeholderen? Når det lekker så veldig er det nok enten den eller slangen. Tror ikke det er noe verre. Fra det du forteller rant det vel mer eller mindre rett igjennom, hvor lenge stod du der du fylte på oljen? stod vel i 5 min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonnyDingDong Skrevet September 5, 2009 Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 stod vel i 5 min Jeg skrev litt fort. Du stod jo rolig uten motoren i gang går jeg utifra... da er det nok en slange som har hoppet av eller sprukket tank. Har du sjekket dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monthy Skrevet September 5, 2009 Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 lenge siden du har skifta olje på bilen? Da ville jeg nemlig sjekka oljepluggen i bunnpanna og sett om den er der i det hele tatt, om den har paking og om den er stramt skikkelig. Hvis du kjørte i litt hard tereng eller lignende kan de gjerne har fått deg ei kraftig rift/sprekk i bunnpannen. lykke til :) Siter - Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007 - Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET - Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS! - Peugeot 106 SOLGT - Simson S50B1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolle91 Skrevet September 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 nei har ikke sett på det, men det som er litt rart er at der er ca 3-4 dl olje i motoren nå, var det før jeg fylte, så den er liksom ikke helt tom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolle91 Skrevet September 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 lenge siden du har skifta olje på bilen? Da ville jeg nemlig sjekka oljepluggen i bunnpanna og sett om den er der i det hele tatt, om den har paking og om den er stramt skikkelig. Hvis du kjørte i litt hard tereng eller lignende kan de gjerne har fått deg ei kraftig rift/sprekk i bunnpannen. lykke til :) takk:) men hvor ligger denne pluggen, leita under bilen idag men fant ingen, ser den ut som en plugg eller er det en mutter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monthy Skrevet September 5, 2009 Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 som vanlig pekende bakover i bunnpannen. er vel litt forskjellig fra bil til bil men på min er det en 24mm sekskanthode (tror jeg). er som regel bare en plugg der. ser ut som en bolt som er skrudd helt inn. hvis den mangler har du et hull med innvendige gjenger. da kan du få en oljeplugg fra biltema med pakning for ca. 50kr ;) Siter - Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007 - Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET - Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS! - Peugeot 106 SOLGT - Simson S50B1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonnyDingDong Skrevet September 5, 2009 Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 nei har ikke sett på det, men det som er litt rart er at der er ca 3-4 dl olje i motoren nå, var det før jeg fylte, så den er liksom ikke helt tom. Det kan jo være en indikasjon på at lekasjen sitter over det som er igjen, sjekk etter en sprekk høyt på tanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg