Gå til innhold

Girolje

Ranger emnet

eirikvw

Anbefalte innlegg

jeg har litt skurring noen ganger på 1. og 2. gir. Dette er kun når det er varmt ute og når motoren er veldig varm. Hørte at det var på grunn av at oljen ble tynnere når den ble varm slik at mine slitne synk. ringer skurret...

noen som vet om en olje som holder seg litt seig eller som ikke blir fort tynn når den blir varm ? hørt om liknende problemer?

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv "Omega Universal Girolje 75-90w".

Litt vel tykk ved minusgrader men kvaliteten er det ingen ting å si på. Hvis jeg tar en dråpe på en finger, klemmer med en annen og så drar de fra hverandre, henger det mange tynne tråder med olje mellom liksom.. Henger nok en del bedre på drev osv. denne en normal olje. Noen som kan prøve en vanlig olje og rapportere til oss?

Ble anbefalt å bruke oljen av erfarne rallyførere som brukte gt-r i løp. Som sikkert mange vet er girkassen på disse bilene utsatte.

Prisen er litt stiv også da, betalte vel ca.2500 for 5 liter levert på døra. :(

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være lurt å bruke feil sort eller billig olje. Noen av disse girkasseoljene skal ikke blandes med hverandre, så hvis det er litt igjen i girkassen så kan det fort bli dyrt.

Det er billigere og kjøpe en dyrere og rett sort olje enn å overhale etterpå. Da må du ut med nye deler + at du må kjøpe en litt dyrer og rett sort olje.

Hør med et merkeverksted eller se i instruksjonsboken om hvilken sort olje du skal ha på

BMW 325i 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf/Jetta 1.8

1987 -

RS 0W/40

GTX Magnatec GTX5 Lightec

3.8

TAF-X

2.0

Transm. Z TQ Dex lll

3.0

SAF-XO Synt. Uni

F: 0.7

R:

Og dette betyr at hvilken type olje er mest ideel på min kasse da?

Hva gl, hva skal jeg kjøpe, og nei, gidder ikke å bruke flere høvdinger på olje til en 4+E kasse, men for all del, vil ikker at den skal gå sundt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider