eirikvw Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 Lurer på hvilken olje jeg skal helle på girkassa min. Det er en 020 kasse av typen 4T, en 4 + E kasse. Var nemlig ute å skulle handle dette, men så at der var flere typer girkasse olje av samme merke. Så antar at dette har med viskositeten på olja å gjøre, hva skal jeg så trø på min kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 kjøp møller sin uber dyre girolje som de bruker på mk4 kassene. er god og grei mot tregt andregir etc. og dyrt. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaGT Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 Kjøp GL4 olje til denne kassa Siter http://www.bilpleiehallen.no http://www.ditec.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[høie] Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 GL4 SAE80-90 viss eg ikkje huske heilt feil;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 jeg har litt skurring noen ganger på 1. og 2. gir. Dette er kun når det er varmt ute og når motoren er veldig varm. Hørte at det var på grunn av at oljen ble tynnere når den ble varm slik at mine slitne synk. ringer skurret... noen som vet om en olje som holder seg litt seig eller som ikke blir fort tynn når den blir varm ? hørt om liknende problemer? Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 motorsagblad olje :D den er seig når den er varm :D :D Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 Prøv "Omega Universal Girolje 75-90w". Litt vel tykk ved minusgrader men kvaliteten er det ingen ting å si på. Hvis jeg tar en dråpe på en finger, klemmer med en annen og så drar de fra hverandre, henger det mange tynne tråder med olje mellom liksom.. Henger nok en del bedre på drev osv. denne en normal olje. Noen som kan prøve en vanlig olje og rapportere til oss? Ble anbefalt å bruke oljen av erfarne rallyførere som brukte gt-r i løp. Som sikkert mange vet er girkassen på disse bilene utsatte. Prisen er litt stiv også da, betalte vel ca.2500 for 5 liter levert på døra. :( Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Januar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 oh.. ingen bedre tips som IKKE koster skjorter? Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Januar 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2004 Så GL4 er trikset olja man vil ha på girkassen da? Ut å kjøpe i morgen, hvor mye skal på kassen min, og ca fornuftig pris? Selges overalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Januar 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Fant noen liter med billig olje, står sae 80w - 90 men ser ikke noe GL4 merke, er det ok og ha på kassen inntil videre eller? Skal ha i motoren i løpet av helga, så det er litt greit å få olje på kassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 Det trenger ikke å være lurt å bruke feil sort eller billig olje. Noen av disse girkasseoljene skal ikke blandes med hverandre, så hvis det er litt igjen i girkassen så kan det fort bli dyrt. Det er billigere og kjøpe en dyrere og rett sort olje enn å overhale etterpå. Da må du ut med nye deler + at du må kjøpe en litt dyrer og rett sort olje. Hør med et merkeverksted eller se i instruksjonsboken om hvilken sort olje du skal ha på Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Har hørt at det ikke er lurt å bruke API GL-5 oljer i girkasser fordi den inneholder noen syrer som kan tære på de myke metallene i kassa. GL-4 skal være mer vennlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Girkassen må ivhertfall kunne takle en GL-5 olje. Å helle GL-5 på en kasse som er beregnet for GL-4 oljer vil ikke være så lurt. Castrol har en smøretabell der du kan finne rett girolje til din bil: http://no.servicebooking.net/castrol/oilselector_retail.asp?lang=no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Januar 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Golf/Jetta 1.8 1987 - RS 0W/40 GTX Magnatec GTX5 Lightec 3.8 TAF-X 2.0 Transm. Z TQ Dex lll 3.0 SAF-XO Synt. Uni F: 0.7 R: Og dette betyr at hvilken type olje er mest ideel på min kasse da? Hva gl, hva skal jeg kjøpe, og nei, gidder ikke å bruke flere høvdinger på olje til en 4+E kasse, men for all del, vil ikker at den skal gå sundt heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 TAF-X er oljen Castrol anbefaler og 2l rommer kassen din. http://no.servicebooking.net/castrol/lubetable/productinfo.asp?productno=1827〈=no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg