Gå til innhold

Vindusviskerproblem Golf 2

Ranger emnet

Pizzaboi

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har problemer med vindusviskerene på Golfen min.. Viskerene fungerer kun når jeg tar spaken mot meg for å spyle ruta. Da går de fire ganger, og som regel stopper de skrått midt på ruta.. Ganske irriterede. I alle fall hvis det regner ganske kraftig.

De fungerer ikke på interval og hastighet "1" og "2". Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å sjekke sikringen..

Så kan du trykke hendelen ned til intervall, så åpner du sikringsboksen og plasserer en finger på relèet merket med 19.

Det skal lage en høy klikkelyd hvis det fungerer.

Hvis det ikke fungerer så bytter du det ut med tilsvarende relè fra Golf3, merket 99, med justerbart intervall.

Hvis alt det virker så står du igjen med motoren ja..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det kan være vindusviskerbryteren som er gåen? Noen som har vært bort i det? Viskerne fungerer hvis jeg dytter opp bryteren forsiktig før "hakk 1"..

Hvis du har sjekket at ikke relèet er defekt så kan det selvsagt også være selve bryteren, men er mer vanlig at relèet tar kveld da:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

inne i viskermotoren din så er det en børste som ligger mot en plate som har med returfunksjonen å gjøre. jeg tror denne er slitt ned. har hatt noe lignende symptomer selv og da var det feilen.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider