Gå til innhold

Er det mulig å koble ut ASD på 300 e 92??

Joakim

Anbefalte innlegg

• 9 months later...

Beklager for å fra opp en gammel tråd(selv om jeg ikke skjønner hva jeg beklager for jeg bare ser folk bli sur når folk drar opp gamle tråder, ikke vet jeg hvorfor..)

Men over til ASD.. Jeg har ikke så mye peiling i det hele tatt, men i instruksjonsboken til bilen min med ASD så står det at diffen er låst opp til 35% uten ASD, ASD kobler inn kan den låses opp til 100% om det trengs.

Så det jeg lurer på, har vi låst diff hele veien før ASD kobler inn?

Om det er riktig så gjør man det vel lurt i å koble ut ASD når man ska leke seg på snø, får å skåne ASD'n that is.

Ellers kan det jo være han kompisen din tok feil av ASR og ASD.

Mercedes-Benz 300E - Cruisetøsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ASD ligger inne med ett medheng, som tilsvarer ca 30% bremseeffekt, når den kobler inn skal det være 100% sammenkoblet.

Vil tro hjul med forskjellig hastighet sliter mere enn lik hastighet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for svar.. hehe.

Du vet kansje hva ulingen i diffen kommer av også da kansje?

Høres ut som noe slurer. Her helt stille når man har sluppet opp gasspedalen, men med en gang man bare gir litt gass så uler det..

Forresten Einar, har lest igjenom en del tråder bakover her på E-klasse forumet og jeg må si det at det hadde ikke vært rare greiene uten deg her. Kjempe bra at du gidder å dele kunnskapen du har om MB! Takker :)

Mercedes-Benz 300E - Cruisetøsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider