Gå til innhold

toning av sidevinduer foran

Ranger emnet

boof

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Quiet

kappe perfekt i kantene + 3-4 lag med blank neglelakk fungerer som bare det! Ble stoppet i 3 tekniske kontroller i løpet av 2003, måtte ikke rive av filmen. Var 24%-filmen... Men 40cm-stripa i frontruta måtte vekk :( (stripa var limo-black)

Har aldri selv brukt negle lakk men vet at mangen som gjør det og at det funker sikkert, men jeg har aldri vært plaget med at filmen løsner heller... men bedre å være føre var...

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quiet

kappe perfekt i kantene + 3-4 lag med blank neglelakk fungerer som bare det! Ble stoppet i 3 tekniske kontroller i løpet av 2003, måtte ikke rive av filmen. Var 24%-filmen... Men 40cm-stripa i frontruta måtte vekk :( (stripa var limo-black)

Hva skal man si til onkel / biltilsynet da, hvis de påstår man har sotede ruter? (og de er profft sota, dvs ingen synlig kant).

Kan man virkelig bare si det er originaltoning og så slipper man unna?

Har nest lyseste 3M film (hvilken prosent er dette?), det synes jo at den er sota....

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Manuell-Stikke

InFlames hvordan film bruker du? er det en dyr film? hvor er den kjøpt? det ble drit bra loock!!

Blir de skader på rutene hvis man river av sotefilmen? lim rester osv?

Kjøper filmen på min gammle arbeidsplass statoil :) husker ikke merket i farta. Blir ikke skader nei, kan være jævlig å rive av hvis det har stått på en stund men en hårføner/varmepistol å litt tolmodighet så går det. Blir det eventuelt noe lim rester igjen tørker du det lett vekk med såpevann.

Edit: koster vel 200,- pakken så er ikke noe dyr film heller da. Dyr film pleier å være ripe fri noe som denne ikke er. Men det er bare å bruke vann oppå å ikke bare under filmen når du legger. Ikke bruk for skarp ujevn skrape.

07 Toyota Auris TTE Edition

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

http://sprett.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by InFlames

Kjøper filmen på min gammle arbeidsplass statoil :) husker ikke merket i farta. Blir ikke skader nei, kan være jævlig å rive av hvis det har stått på en stund men en hårføner/varmepistol å litt tolmodighet så går det. Blir det eventuelt noe lim rester igjen tørker du det lett vekk med såpevann.

Edit: koster vel 200,- pakken så er ikke noe dyr film heller da. Dyr film pleier å være ripe fri noe som denne ikke er. Men det er bare å bruke vann oppå å ikke bare under filmen når du legger. Ikke bruk for skarp ujevn skrape.

ok:D

er det mulig for meg å kjøpe den på din gamle arbeidsplass statiol?:D hvor eventuelt kan jeg få tak i den?

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Manuell-Stikke

ok:D

er det mulig for meg å kjøpe den på din gamle arbeidsplass statiol?:D hvor eventuelt kan jeg få tak i den?

tipper du får taki den på de fleste statoil stasjoner rundt om i landet :)

07 Toyota Auris TTE Edition

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

http://sprett.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I notodden er onkel såpass lei av at folk kjører med sota ruter, så der truer de med å ta lappen din..

Trodde forøvrig de som legger på film profesjonelt, var godkjente jeg.

En kompis av meg har godkjente ruter og lykter på en Audi A4.

Mvh Geir

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SyClOnE

Trodde forøvrig de som legger på film profesjonelt, var godkjente jeg.

En kompis av meg har godkjente ruter og lykter på en Audi A4.

Mvh Geir

Det er nok bare bullshit. Jeg har profft sota ruter, og til og med han i firmaet sa at det var ulovlig med film foran... Men man kan jo kanskje ta den til onkel: "Firmaet sa det var godkjent!" og spille dum...

:D

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun lov med 24% toning av rutene, som det sto i en tidligere post. Er ikke lov med farget/brent glass så lenge ikke bilen kommer med det fra fabrikk, har det på Amazon. Og har måtte vise bilen med andre ruter innen en uke.

Og firma som driver med sotfilm, har egentlig ikke lov til og legge på rutene fremme. Allefall ikke så lenge de står i bilen :D

Men for de av dere som nå river ut vinduene og springer til nærmeste sotfilm-legger-sjappe, denne filmen er ofte vanskelig og få av... og vist konstabelen som stopper deg ikke har fått hygge seg med kona på en stund, kan han finne på å nekte deg å kjøre bilen før filmen er tatt av. Og det er ikke mye morro, og sitte i nesten 2 timer og prøve og få av filmen :(

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kappe perfekt i kantene + 3-4 lag med blank neglelakk fungerer som bare det! Ble stoppet i 3 tekniske kontroller i løpet av 2003, måtte ikke rive av filmen. Var 24%-filmen... Men 40cm-stripa i frontruta måtte vekk (stripa var limo-black)

viss du har side ruta nede når du blir stoppa, eller sveiver den ned fort som f... før snuten ser at den er tona så kan du jo slippe unna. Men dersom ruta har mørkeste toninga og snuten ser det, så skal du nok komme med noen gode argumenter for å slippe unna. Måtte selv vise bilen til biltilsynet etter å ha blitt stoppet i sogndal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rick

Det er kun lov med 24% toning av rutene, som det sto i en tidligere post. Er ikke lov med farget/brent glass så lenge ikke bilen kommer med det fra fabrikk, har det på Amazon. Og har måtte vise bilen med andre ruter innen en uke.

Hvor står det at det er lov med 24% toning??!? Vil det si at man har lov til å legge på lys film??

(Hvilken prosent har den nest lyseste 3M-filmen?)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laffy

viss du har side ruta nede når du blir stoppa, eller sveiver den ned fort som f... før snuten ser at den er tona så kan du jo slippe unna. Men dersom ruta har mørkeste toninga og snuten ser det, så skal du nok komme med noen gode argumenter for å slippe unna. Måtte selv vise bilen til biltilsynet etter å ha blitt stoppet i sogndal.

Meg og en kammerat i en VR6 syncro var på vei hjem i fra Voss i påsken, vi visste at purken stod på stanghelle, og sveiet ned rutene øfr vi kom frem, og vi ble seff vinket inn ja,, Da ba faktisk han biltilsynet mannen om å få se vinduene fremme, så vi måtte sveive opp, og vips der var det gjort...

Så man kan og være uhelgid på denne måten...

Dem visste nok va de sku se etter den dagen jah..

mvh

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Hvor står det at det er lov med 24% toning??!? Vil det si at man har lov til å legge på lys film??

(Hvilken prosent har den nest lyseste 3M-filmen?)

Ja det lurer jeg og på, noen som kan få dette bekrefte ved en paragraf eller et skriv fra en eller annen etat....

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider