kris0301 Skrevet September 6, 2009 Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Har en volvo med b230f motor som jeg har kjøpt en original turteller som man bytter ut med klokka i dashbordet. men jeg kjønner ikke hvordan man kobler den på. Bak på turtelleren er det 4 punkter man kan koble kabler på. det står noen tall vedsiden av som er følgende +58, +30, -31 og 1. derfor lurte jeg på om noen sier hva som skal kobles hvor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet September 6, 2009 Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Har en volvo med b230f motor som jeg har kjøpt en original turteller som man bytter ut med klokka i dashbordet. men jeg kjønner ikke hvordan man kobler den på. Bak på turtelleren er det 4 punkter man kan koble kabler på. det står noen tall vedsiden av som er følgende +58, +30, -31 og 1. derfor lurte jeg på om noen sier hva som skal kobles hvor På eldre utgaver så ligger egentlig alt klart der. Men må koble på en rød/hvit kael som kommer ifra coilen.Dne skal ligger bakider :) Var sånn på eldre utgavcer ihvertfall Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet September 6, 2009 Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Ledningen ligger klar bak der ja...rød\hvit som nevnt oppe her. Den skal på den som er merket med 1, de andre er for å koble opp 52mm klokke ved siden av. kun en kabel altså=) Gjorde det nettopp på fruens 88 B230F... Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris0301 Skrevet September 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 takk for svar, da skal jeg prøve dette i morra:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris0301 Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 finner ikke noe rød/hvit ledning som ikke er i bruk til noe annet. og skjer heller ingen ting når jeg kobler en ny ledning fra coilen isteden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakimny91 Skrevet Januar 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2010 finner ikke noe rød/hvit ledning som ikke er i bruk til noe annet. og skjer heller ingen ting når jeg kobler en ny ledning fra coilen isteden. Har nettopp gjort det samme på min volvo å byttet ut klokken som sto i dashbordet... + og - er ferdig koblet i kretskortet, også har du en kontakt som er alene på turtelleren som du kobler til + på coilen, skal ligge ferdig bak instrumentene som en rødbrun/hvit farget kabel, men tar ikke lengre tiden å legge ny kabel hvis du må det ;) Siter - Volvo 244DL 81(bruksbil, kommende turbo prosjekt) - Volkswagen beetle 55 - Volvo 360GLT (bilcross) - 2x Volvo 240 stv (delebiler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg