Crossbone Skrevet September 6, 2009 Rapporter Share Skrevet September 6, 2009 Vurderer nå amcar, men det har seg slik at jeg har ikke kjørt noe større enn en Caravelle. Så mitt spørsmål er enkelt, hvilken amcar (van helst) vil du anbefale og hvorfor akkurat den? Vil også vite alle positive/negative siden ang akkurat det kjøretøyet du nevnte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Ford E350 92-95 el chevrolet G20 helst med bensin motor Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crossbone Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Takk, hvilken av dem er mest fornuftig mtp rust? Hvordan er forbruket på dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 G20 med 5.0L bruker 1,4 på langtur, 1,6-1,7 med biltralle på langtur, samme som campingbil og 3,xL på aviskjøring. Ellers er de forferdelig brede (som ei biltralle) på smale norske seksmeters riksveger. Forferdlige trange i fotbrønnen på høyre side foran og jeg husker den som litt stiv og stumpete på dårlig veg. Men det kan man jo og si om en mk3 Caramelle hvor man også sitter oppå hjulene. Ellers er det jo digg komfort med kapteinstoler og laidback kjørestil. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crossbone Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Takk Skody, må bare kvitte meg med min nåværende bil først. Hva er egentlig forskjellen på en chevy G20 å G30? Hva er forskjellen på Beauville-Tiara-Starcraft-SL Brougham? Er det en beauville jeg helst bør se etter? Har mye å lære tydeligvis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Alle starcraft er ombygd ,basert trolig på en varebil. Disse har ofte rust under siderutene. G20 er et chassis beregnet for lavere lasteevne og er derfor mykere og smidigere enn et G30 chasssis. Disse har 8 bolta hjul i forhold til 6 bolt på G20. nå er det vel andre som kjenner disse bedre med hensyn til utstyrsvarianter så det får andre svare på Riktig det at bensinutgaven koster mer i forbruk pr mil, men når det kommer til det som virkelig gjelder så er det totalkosten som spiller rolle. Diselugaver har en tendens til å koste mer i vedlikehold, noe å tenke på. Beste alternativet er jo selvfølgelig en gasskonvertert bensinvan, men disse er vanskelig å finne samt at det jo avhenger av om du har fyllestasjoner i nærheten. Ford van mellom 92 og 95 med 7,3liter diesel er kanskje det aller beste alternativet. Lavere forbruk og veldig lite mekaniske problem samt mindre rustplage. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 7, 2009 Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Ford van mellom 92 og 95 med 7,3liter diesel er kanskje det aller beste alternativet. Lavere forbruk og veldig lite mekaniske problem samt mindre rustplage. Amen til det! Har kjørt en -92 E350 daglig i 5-6 år nå ute andre prøblemer enn slitedeler og et manglende hastighetssignal. Om den går billig er opp til hver enkelt å vurdere. Laveste forbruk på småkjøring er 1.5 med en pakke egg under foten, normalen ligger nok rundt 1.7. Kjører greit langtur på 1.1-1.2 i moderat hastighet opp mot 90km/t. Skal dog sies at jeg har 4.10 utveksling mot normalt 3.54 da jeg har en som er opprinnelig bygd som minibuss ut ifra en HD Cargo chassis. Står en tilsvarende her i nærområdet til salgs for 59000 som er en 6-seter kombi hel og grei . Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crossbone Skrevet September 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2009 Takk begge to, det jeg ikke forstår er hvorfor chevy vanfolk ikke syns ford e-serien er orntlige vaner (folk jeg kjenner her i amcar miljøet påstår vertfall det) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Nei si hvorfor det! kan jo spørr dem om hva de synes om den chevy vanen fra 1996 og oppover 1,1-1,2 i forbruk på E-van er jo det samme som det jeg har sett. Prøver hele tide å se dette i et helhetlig bilde som langt ifra handler om kunn drivstofforbruk, men selvfølgelig er det dette folk "ser" i det daglige. Tipper kostneden på dette utligner seg den dagen naboen må skifte dyser i den fine nye direkteinnsprøyta turbodieselen sin, til en prislapp fra 3500-5000,- pr STK + arbeid Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galaxie Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Hva er egentlig forskjellen på en chevy G20 å G30? En annen viktig forskjell,er at G20 kan du kjøre på vanlig førerkort mens G30 krever førerkort for opptil 7500 kg. (Forutsatt at den ikke er nedregga) En G20 er også billigere i bomstasjoner da den går som personbil. Siter 1961 Ford Galaxie 1939 Ford Delivery ++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crossbone Skrevet September 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Hehe.. Får mer og mer lyst på van, men vanskelig å finne en som frister Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet September 10, 2009 Rapporter Share Skrevet September 10, 2009 chevvy van starcraft har tendens til og ruste under siderutene, baklykter, under takrennen. 6,2 l diesel motorne har svakheter med blokk og topp pakninger som har lett for og sprekke, sats på 6,5 diesel Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crossbone Skrevet September 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 Takk for alle tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blackdev Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 chevvy van starcraft har tendens til og ruste under siderutene, baklykter, under takrennen.6,2 l diesel motorne har svakheter med blokk og topp pakninger som har lett for og sprekke, sats på 6,5 diesel Vet ikke om jeg er helt enig med deg der dynaBel, har kjørt Chevy siden '87 før jeg nå gikk over til Dodge, 6,2 literen er jo kjent som den mest slitesterke dieselmotoren Chevrolet har benyttet seg av i personbil/truck/van markedet, nærmest uslitelig, jeg har aldri hatt noen av disse problemene du nevner, ingen i klubben heller, og vi har tilsammen kjørt noen hundretusen km med disse motorene. 6,5 literen er også en bra motor, men pass på at dieselpumpa er bytta, disse ryker som oftest men tas ofte på garantien hvis du har handlet av en seriøs forhandler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crossbone Skrevet September 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2009 Er diesel pumpa noe man kan bytte selv? Hadde en diesel Suburban vært en grei førstegangs amcar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.