Rezern Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Har nå fått montert Vmaxx justerbart senkesett etter en litt frustrasjon, men fikk det ferdig i går natt. Men da jeg skulle på prøvetur hørte jeg en hul dunkelyd fra dempertårnet på venstre side bak. Har sjekket at alt er satt sammen i rett rekkefølge, men kan ikke helt finne ut hva som er galt. Har lest noen har hatt problemer med dette fremme og at man da skal montere noen skiver, men sjlnte ikke hvor disse skulle monteres og da var jeg omtrent like langt. Denne lyden kommer når bilen er på topp igjen etter den har vert nede, vist det var forståelig. Håper noen har er klokt svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 er ikke bare plastringen mellom fjærene som gnager på gjengene på dempern? Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rezern Skrevet September 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Nei tror ikke det da jeg måtte justere det helt opp pga "litt" for brede felger. Så fjæren skal ikke ha mulighet til og gnage på gjengene. Men synest det er merkelig at det bare er på ene siden når det er gjort identisk på begge sider. Kan det komme slikt av evt et defekt fjærbeinslager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamaen Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 vill tro at dette kan være fjærbeinslager ja. men lyden kommer ikke når demperen blir presset sammen? bare når den returnerer til normal høyde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomandreee Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 du må bygge opp med skiver ja,så det ikke blir så stort "mellomrom" hadde samme problem på mitt sett men det var TA technix.. så når du får på antall skiver så slipper du lyden;) Siter Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D) Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Bygge opp med skiver hvor? Jeg hadde en hul klunkelyd (ikke dunke-), da var ikke toppmutteren ordentlig på.. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rezern Skrevet September 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 vill tro at dette kan være fjærbeinslager ja. men lyden kommer ikke når demperen blir presset sammen? bare når den returnerer til normal høyde? kommer bare når den går tilbake til normal høyde ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rezern Skrevet September 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 du må bygge opp med skiver ja,så det ikke blir så stort "mellomrom"hadde samme problem på mitt sett men det var TA technix.. så når du får på antall skiver så slipper du lyden;) Bygge opp med skiver?hvor skal disse plaserest? Men vist det var dette ville ikke lyden vert lik på begge sider da? Har vel ikke evt noen bilder som kan vise hvor det skal bygges opp med skiver, slik at jeg kunne kontrolert at det ikke er dette som er problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 (endret) Har B6 jeg da. Men jeg har også montert vmaxx senkesett og har klunkelyder framme. Hva er det som gjør det? Endret September 9, 2009 av Omegamann Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rezern Skrevet September 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Viss det skulle vise seg at det er enten fjærbeinslager eller at det skulle vert noen skiver en plass jeg ikke vet, vil det da være risikabelt og kjøre med dette en stund? Eller er dette noe en kan kjøre med, bare man kan leve med denne forbaskede dunkelyden? Eller kan detvære en slags stopper på akslingen bak, som stopper den når demper er helt utstrakt? Håper noen forstår dette:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet September 9, 2009 Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Det er jo noe som ikke skal være der. Ville tatt av demperen og sett over den, og tightet alt på nytt :) Absolutt sikker på at toppmutrene dine er helt tight og nedpå? Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rezern Skrevet September 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Jepp rimelig sikker på at alt er tight og fint har hatt den nede 2 ganger allerede og tightet alt, men får vel nesten ta den ned en gang til da bare for og være sikker. Er det en måte der man kan sjekke fjærbenslageret for defekter etter at man har tatt ned demperen? Eller en måte og sjekke om man skulle trenge disse skivene som man skal ha en eller annen plass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet September 9, 2009 Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Altså, det er en god del foringer og dilldall som var på originaldemperen din.. har du flyttet alt over? Ta gjerne noen bilder.. Fjærbenslagre blir slitte etterhvert men jeg har ikke vært ute for det. Koster vel ikke rare greiene, tror det var 140kr per stk på mekonomen.. det er jo bare å bytte om du har det av. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rezern Skrevet September 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Foringer og annet er satt over fra den gamle demperen i samme rekkefølge som de stod på den gamle. Har nett vert ute og nappet ned demperen og der var ingen slark noe som helst sted. Men fant ut det var dunkelyd på begge sider, men veldigveldig mye mindre på høyre side. Visst det bare var noen som kunne vert behjelpelig med disse skivene, så kunne jeg prøvd det først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet September 9, 2009 Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Du har fått den store metallskiven også, eller? Jeg har installert noen senkesett etterhvert, og på ta technix må ta vekk en metallring på demperen og sette begge spacerene som er på demperen oppå hverandre, så ta den store metallskiven oppå der igjen, slik at den ikke skal humpe. Men det er ikke det som skjer med deg tror jeg... Neimen om jeg vet. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.