Pilsener Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Jeg hadde en liten disputt med min gamle far om hvor mye motoreffekt AC-kompressoren stjeler. Det vil jo selvsagt variere fra modell til modell, men min teori var at på en gjennomsnittlig personbil, stjeler den neppe mer enn ca 2 hk. Fader'n mener at den stjeler mye mer. Hvem av oss har mest rett ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Google er ein fin ting! Eg fann denne 10 år gamle artikkelen. http://www.dinside.no/4498/slik-virker-bilens-klimaanlegg Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Holder en finger på deg Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Når det gjelder drivstofføkonomi er det ihvertfall bedre å ha på ac enn å ha vinduene åpne, i høye hastigheter. Ved lave hastigheter blir det motsatt. Dette ifølge mythbusters ihvertfall, og det høres også logisk ut. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Det som ikke står i artikkelen, eller har blitt nevnt er at bilen gjerne skrur av compressoren ved full gass for å bruke all kraften på hjulene. Så om det er toppeffekten dere har snakket om så er den uendret. (med forbehold om at ikke nødvendigvis ALLE biler gjør det slik...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Og husk og på at kompressoren aldri går konstant. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg