zachariassen Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Åssen er det å bytte oljepumpe på 1.8tq? Blir det dyrt? Mye jobb? Vanskelig? Har litt dårlig oljetrykk. Hva myter trykket deres på ved kald/varm motor på tomgang og ved 3000 omdreininger? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet September 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 Ingen som vet noe om det her?:p Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oaa Skrevet September 8, 2009 Rapporter Share Skrevet September 8, 2009 mitt ligger på opp mot 7kg når motor er kald på ca 3000rpm om eg ikkje hugser heilt feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet September 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 (endret) Stemmer. Omtrent som min. Men når motor blir varm blir det andre boller. Tomgang har jeg ikke trykk i det hele tatt.. Og ved 3-4 tusen rpm ligger trykket på mellom 2 og 3 kg.. Latterlig dårlig.. Men er det noen som vet om hvordan jobben med pumpa er? Går akslene gjennom bunnpanna på quattroen? Noen som har gjort dette? Hjelp.. Endret September 9, 2009 av zachariassen Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 9, 2009 Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Akslene går akkurat samme plass på Quattro som på FWD, ut av kass og rett til hjulene. Grei sak å ut med bunnpanna, skru den løs, løft motor maksimalt, av med motorfeste-labben på V. side og lirk den ut, innbiller meg man kommer greit til pumpa derfra, men jeg har kuns kifta bunnpanne. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet September 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Den er grei:) det var godnyhet:) har kjøpt ny olje (castrol 10w60 racingolje) og nytt filter som jeg skal bytte etterpå for å se om det hjelpe før jeg bytter pumpa. Har på følelsen at det har med olja å gjøre siden jeg har trykk på kald motor:) noen som har noen innspill?:) Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet September 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2009 Da har jeg fått byttet olje og filter og trykket bedret seg litt på høye turtall. Draget ble også gjevnerenot kom tidlgere i forhold til med den forrige olja da draget først kom på 3500-4000rpm men på tomgang er oljetrykket fortsatt like dårlig.. Noen som vet om dette er pumpa eller m det er noe annet? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet September 10, 2009 Rapporter Share Skrevet September 10, 2009 bare å få av bunnpanna er jo en drittjobb første gangen på disse bilene :) kronglete iforhold til tverrstilt motor Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg