Gå til innhold

Første bil - Toyota Avensis

Ranger emnet

STVrype

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Min kjære og jeg skal kjøpe vår første bil, og tenkte å kline til med en stasjonsvogn med en gang. Vi har sett endel rundt på nettet, og har falt for Toyota Avensis.

Vi har mest lyst på diesel, fordi min kjære mener å ha hørt at de er mer driftsikre, men vi har besluttet oss for å inkludere bensin også, siden det koster litt mindre. Vi kan strekke oss til 120k, men er mest komfortable rundt 100k.

Er det noen modeller vi burde holde oss unna? Noe spesielt vi burde være obs på når vi ser på bilen?

Vi har funnet denne, ser den ok ut for deres erfarne øyne? Noen erfaringer med Norsk Autosenter?

Vi har også sett litt på Skoda Octavia, som skal være en god konkurrent, noen tanker om denne i forhold til Avensis?

Ingen av oss kan noe om bil, og setter stor pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noe som skurret med den du har linket til, usikker på hva, kan kanskje bare være de elendige bildene.

Om du ikke har noe stort behov for diesel(lang kjørelengde, billig diesel etc) ville jeg velgt en middels bensinutgave, 1,8 eller 2.0 bensin burde være greit til det meste, men pass på historikk og svakheter, toyota har hatt trøbel med noen motorer i avensis, det er dyssa ned, og jeg husker ikke hvilke motorer.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør livet enkelt for dere, kjøp dere en w210 Mercedes E-klasse.

Jeg har en slik en som har gått 438 000km, fra før av er en ungdomskjørt og har gått 1,5 år som taxi, bilen tusler og går som ei kule! Dette er en 300 turbodiesel(stor motor som koster deretter) men når du kan ligge under 2000 omdr en hel dag/kjøretur, så sier det seg selv at det er liten slitasje og de går langt. At du vurderer japanske biler er greit nok det, men ser ikke poenget med å kjøpe en bil som ikke på langt nær er like driftsikker eller solid. Det er lenge siden Toyota og Nissan levde opp til sitt rykte..ikke vær redd for at mercedesene har gått langt, de går som regel veldig langt.

De fleste i familien har japanske biler, de har skrudd og byttet ditten og datten, mens jeg og fattern, vi har kjørt mercedes og så og si aldri rørt ei skrue.

Jeg anbefaler en 220 cdi for dere, søk på autodb.no eller finn på Mercedes 220cdi eller bare Mercedes, og så årsmodell 1998-2003, så kommer det opp en del biler.

Lykke til med det beste bilmerket som du garantert ikke angrer på.

OM du ikke vil ha det beste bilmerket, så kan du jo alltids gå for en BMW 5-serie, 1996-2003, altså såkalt e39. Dette er også knallbiler, men ikke samme kvaliteten som i Mercedes, selv om de går 300 000 før det som regel skjer noe.. Men les annonsene nøye, ta en telefon på interessante biler(hør hva vedkommende har gjort med bilen osv, prøvekjør den osv)

Er en grunn til at tyske biler er best, fordi det er tysk ingeniørkunst på fire hjul.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alle sammen!

DeVille - He he, nei, vi er ikke ute etter et statussymbol :-D

Keiek - Takk for linker, der var det mye nyttig for en nybegynner som meg.

Granada - Hm, bildene var dårlige ja, spesielt ufokus av dashbord. Har prøvd å se etter info om forhandler på nettet, men har ikke funnet noe særlig.

Takk for tips ang. motor, tenker det er derfor jeg har sett så mange biler med ny motor...

Dieseldyret - Jeg har vokst opp med Mercedes selv, og synes det er flotte biler. Skal ta med tipsene dine til min bedre halvdel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider