Gå til innhold

Reimhjul, hvor kan det kjøpes?

Ranger emnet

svortevik

Anbefalte innlegg

Jeg trenger nytt "reimhjul" på min passat 99. Mener det er reimhjul det heter, men så lenge noen her inne skjønner hva jeg mener så ordner det seg vel.

Altså, helt fremme så er der ett hjul hvor viftereimen går over. Det nederste og største der ser ut til å være mye slark i og på vei av.

Er det noen som vet hva jeg mener og kan si hva det heter og hvor jeg får kjøpt meg nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jo vere reimhjulet på veiva, og då bør du ikkje køyre med bilen før det er fiksa. Dette står skrudd rett i veivakslingen, ingen lager eller noko, så skruane må vere lause. Kanskje de er nok med nye skruar, og trekke til med rett moment? trangt å komme til nedi der, må vel sikkert av med fangaren og fram med fronten for å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Dette må jo vere reimhjulet på veiva, og då bør du ikkje køyre med bilen før det er fiksa. Dette står skrudd rett i veivakslingen, ingen lager eller noko, så skruane må vere lause. Kanskje de er nok med nye skruar, og trekke til med rett moment? trangt å komme til nedi der, må vel sikkert av med fangaren og fram med fronten for å få det til.

Ja det stemmer det, var nok dette som må skiftes.

Problemet er at det ikke virker som om at noen selger dette bortsett fra møller, og de skal ha 3800 for dette.

Noen som vet hva dette heter på tysk? Så fornøyd etter å ha kjøpt bærearmer fra tyskland, så hvorfor ikke kjøpe denne bildelen derfra også.

Fint om noen her har kan finne passende del på http://www.ebay.de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Finn delenummer, fra Møller, eller http://www.vagcat.com

2)Søk på delenummer på ebay. Kryss av for å søke i hele artikkelbeskrvelse.

Eller søk på betegnelse. På tysk: Riemenscheibe Kurbelwelle Passat

Engelsk: V-belt pulley

--

Takker så mye for svar:) Får se nærmere på det til helgen, for ved første øyekast så det ganske håpløst ut for en totalt uten kunnskap om bil å finne ut av dette:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på vei til å løsne i vulkinga, eller er detg løst fra veiva, er det sistnevnte kan du finne deg ei ny veiv i samme slengen, men er det gummidelen som løsner er det nytt reimhjul som teller.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider