Gå til innhold

Hva er viktig at en bensinstasjon har?

Ranger emnet

Pana

Anbefalte innlegg

kort oppramsa fra meg:

• Personal med kunnskap og som kan være behjelpelige,
  • God mat (burger, pølser ++)
  • lyspærer, reimer, filtre ++
  • Wonderbaum og Poppy,
  • Oljer av de fleste slag som ikke trenger å koste like mye som en mnds lønn!
  • og Tennplugger!

Kort fra meg :P

- 86 Nissan Bluebird Turbo SR

x 90 Mazda 626

x 86 Nissan Laurel 2.4 (Med coilovers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "Benzen" i Misvær du skal ta over?

Hvis du husker hvordan Statoilstasjon ved Gml.Riksvei ble drevet så er absolutt det inspirasjon.

Eneste stedet du fikk kjøpt f,eks eksosklemmer etter normal stengetid..

Stemmer det :)

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 100 kroner per time er veldig lite. Ville satt deg opp til 150-200 kroner per time med bukken.

Ellers kan det også være lurt å ha kjettinger, ismatter, trekketau, startkabler, bilbatteri og slike ting som hyttefolk/fjellfolk ofte trenger. Her bør man også kunne tilby hjelp med å bytte ting. Har du ei dame i 50 årene med dårlig batteri, og som ikke vet hva hun skal gjøre og du bytter batteri for henne, så kan du være sikker på at hun blir fornøyd :) Andre ting som kan være lurt er veldig enkelt verktøy, som for eksempel sag, hammer, enkelt utvalg av spiker og skruer, skrujern osv. Det er mange hyttefolk som fikser litt på hyttene sine :)

Mulig folk mener jeg overdriver, men jeg tror det er bra å ha rykte på seg å kunne tilby mer enn alle andre. Prøv også å bli flink på å lage mat, da mange bensinstasjoner lager pølser og burgere som smaker dritt, og da kjøper ingen mat der.

Endret av _Evje_

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med _Evje_ her jeg også, men så stor sattsing går jo ann å ta litt på sikt. Først konsentrere seg om bil relaterte ting for å så kanskje utvide etter hvert.

Tenkte bare så du ikke gaper over altfor mye før du ser hvordan gesjeften går for deg liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kort oppramsa fra meg:

• Personal med kunnskap og som kan være behjelpelige,
  • God mat (burger, pølser ++)
  • lyspærer, reimer, filtre ++
  • Wonderbaum og Poppy,
  • Oljer av de fleste slag som ikke trenger å koste like mye som en mnds lønn!
  • og Tennplugger!

Kort fra meg :P

GDS hall (Gjør-Det-Selv, alá OKQ8 i sverige) med vaskemuligheter og løftebukk! ;)

//M

x2

98 Audi A3

94 VW Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på befaring idag og dette ser veldig bra ut. Dette med gjør det selv hall er jeg veldig med på, MEN tror det er noen regler ang forsikring hvis det er smøregrav eller løftebukk der. Så det må jeg sjekke litt på

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner bensinstasjoner der det er personale som kommer ut og fyller for deg. Husker fra jeg var liten at det var en slik stasjon rett nedi her. Jeg er ikke for alt dette her "gjør ALT selv" opplegget som verden har lagt seg til. Service betyr mer enn pris for min del iallefall.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner bensinstasjoner der det er personale som kommer ut og fyller for deg. Husker fra jeg var liten at det var en slik stasjon rett nedi her. Jeg er ikke for alt dette her "gjør ALT selv" opplegget som verden har lagt seg til. Service betyr mer enn pris for min del iallefall.
Kjenner meg ikke igjen i dette, da jeg er for ung til å vite noe særlig om det. Det jeg vet er at det er flere biler på veien idag, enn før, og da kan det også bli litt vanskelig å fylle bensin, samtidig som noen skal betale for den, og noen andre skal ha pølse. Dermed må han kanskje ansette en til for å stå ute å fylle på bensin, og hjelpe til på andre måter. Det er i seg selv store utgifter, og det er ikke sikkert at han klarer å gå i pluss da. Det er jo om å ha så få ansatte som mulig, for å få et størst mulig overskudd. Men tanken er selvfølgelig god :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke igjen i dette, da jeg er for ung til å vite noe særlig om det. Det jeg vet er at det er flere biler på veien idag, enn før, og da kan det også bli litt vanskelig å fylle bensin, samtidig som noen skal betale for den, og noen andre skal ha pølse. Dermed må han kanskje ansette en til for å stå ute å fylle på bensin, og hjelpe til på andre måter. Det er i seg selv store utgifter, og det er ikke sikkert at han klarer å gå i pluss da. Det er jo om å ha så få ansatte som mulig, for å få et størst mulig overskudd. Men tanken er selvfølgelig god :)

Jeg er ikke gammel nok til å ha fått fylt på slike stasjoner selv, men nedi her fantes sikkert den siste bensinstasjonen der de fylte for deg. Er vel rundt 10 år siden den ble nedlagt. De tjente mye kunder på det, kjøpte du en lyspære fikk du den byttet på kjøpet.

Det var gode gamle dager det :)

Jeg savner skikkelig service.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bra at noen er villig å satse på dette her. Er greit å ha et sted litt utenom vanlig butikktid der en kan få kjøpt litt bilting. Er bare litt bekymret for hvordan markedet for et slikt sted er.

Kan være mange som liker tanken men som likvel stikker innom mekonomen istedet for å "støtte" deg ved å kjøpe slangeklemmer og slikt hos deg f.eks.

Men gjør du undersøkelser som sier markedet er tilstede er jo dette veldig bra. Bare husk å undersøke litt mer enn bare en tråd i et forum på nettet da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider