Gå til innhold

Justerbart senkesett hjulstilling

Ranger emnet


Session^

Anbefalte innlegg

Man må jo på hjulstillingskontroll når man senker bilen.

Så ja, man 'bør' kontrollere om man forandrer den igjen.

Nå er det vel sånn at de fleste kjøper justerbart kun for å finne høyden de liker, så blir den stående slik for all evighet :)

 

feil!

det justeres opp og ned hele tiden nesten;)

alt ettersom hva du skal..

 

jeg har aldri hatt min på 4hjuls kontroll etter justering.

Har ikke slitt noe mer dekk en vanlig så har ikke giddet enda.

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feil!

det justeres opp og ned hele tiden nesten;)

alt ettersom hva du skal..

 

jeg har aldri hatt min på 4hjuls kontroll etter justering.

Har ikke slitt noe mer dekk en vanlig så har ikke giddet enda.

 

Vi som er så heldige at vi har A4/A6/Passat med Multilinkforstilling slipper dette siden vinklene er de samme uansett høyde. Det er lissom det som er meninga med den. Desverre var det for mye dilldall frammi der som ikke tåler den julinga den får. Men på McPherson og dobbelA forstilling må man ha kontroll for å få det 100% siden spissinga vil endre seg bittelitt når man hever og senker. :D

 

Eller bare la den være litt nervøs. hehe. :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel å få bilen på 4-hjulskontroll når du har satt på senkesettet. For da har du jo hatt demper, fjører og kanjse andre deler fra hverandre.

 

Når du gjør mindre justeringer i ettertid, så har jeg liten tro på at ting endrer seg veldig radikalt..

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel å få bilen på 4-hjulskontroll når du har satt på senkesettet. For da har du jo hatt demper, fjører og kanjse andre deler fra hverandre.

 

Når du gjør mindre justeringer i ettertid, så har jeg liten tro på at ting endrer seg veldig radikalt..

 

Trenger ikke radikale endringer for å få en kjip bil å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på noe i samma slenge sjøl:

 

Hvis du f.eks. senker en bil 30-60mm, så må du jo på forstillingskontroll for å få godkjent hjulvinklene. Men hva med f.eks. onkeln min som daglig kjører rundt i en crafter som er lasta 80-90% i forhold til totalvekt, den blir jo "senka" like mye som om det skulle vært montert et senkesett(hvorvidt det finnes til crafter). Hvorfor er den "lovlig", mens en senka bil ikke er lovlig?(før 4-hjulskontroll)

 

Spør du meg er det to sider av samma sak.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på noe i samma slenge sjøl:

 

Hvis du f.eks. senker en bil 30-60mm, så må du jo på forstillingskontroll for å få godkjent hjulvinklene. Men hva med f.eks. onkeln min som daglig kjører rundt i en crafter som er lasta 80-90% i forhold til totalvekt, den blir jo "senka" like mye som om det skulle vært montert et senkesett(hvorvidt det finnes til crafter). Hvorfor er den "lovlig", mens en senka bil ikke er lovlig?(før 4-hjulskontroll)

 

Spør du meg er det to sider av samma sak.

 

Når du laster en Crafter vil du få mest akseltrykk bak og derfor blir den mest "senket" bak. Og bak er det stiv aksel og denne vil ikke få endrede hjulvinkler.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du bør justere hver gang du justerer høyden. Justerte ned min min Scirocco 15 mm og da var hadde den ca 4 mm toe-in fra 0 mm, målt ca 10 cm fra bakken, foran og bak på dekket

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en fordel og justere ja.. Greit og vite hvordan bilen oppfører seg.. Fort gjort og gå fra toe in til toe ut. Noe som har en del og si for hvordan bilen svinger, turn in osv.. Og hvordan den oppfører seg på sporete vei. Camber er ikke såå viktig for slitasje som toe er. Dekket går fort mye "sidelengs" med mye toe i en eller anna retning.. Toe skaper mere varme enn camber. (rett frem) Sånn sett så er det bedre og se på type hjuloppheng, dekkslitasje, dekk tempratur, egenskaper i sving og hva slags kjørestil du har enn hva som skal til for og få den godkjent.. hehe. Om man sliter dekk i en ende av bilen som resultat av dette så er det jo ikke værre enn og rotere rundt på dekk/felg om man har den muligheten..

 

Biler er sjennerelt sett ganske trygt satt opp i fra fabrikk, en understyrt fremhjulstrekker er tryggere enn en overstyrt en for de fleste.. Og det er ikke brått sikkert at det er godt egnet for litt aktiv kjøring.. Men, det hjelper lite når foringer er lagd for og gi seg den fordømte veien under last.. Bilen min har mykere foringer på fremre foring enn på den bakre på bærebrua forann sånn at man får toe in under last.. Blir ikke mye sving av det.. hehe +mcpherson som ikke klarer og utvikle camber under last, med orginale 0 i camber blir det lite liv og skeivslitte dekk... hehe

 

Skal vi dra inn bumpsteer og roll center også? hehe

 

 

jeg skriver her for det meste om bil med mcperhson forann og trailing arm (norsk ord?) med doble opphengs armer bak, alstå en spesifikk type understell som jeg har lest en del om i og med at det er det på bilen min.. Det har også noe og si for hvordan man setter opp en bils hjulvinkeler, altså hva slags understells type du har. Eller om man i det hele tatt har mulighet til og justere noe som helst.. Har du torsons aksel bak på en fremhjulstrekker, er du ganske låst når det kommer til og justere hjulvinkler, ikke mye endrer seg om du senker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår