Gå til innhold

Turbokonvertering?

Ranger emnet


jijohans

Anbefalte innlegg

Tror at dette kansje har vært oppe før..men må bare spørre:

Har tenkt på å bygge en Gti 16v motor med turbo... (hobbyprosjekt, mk2 gti 16v).

Har 4 stk råder/stempler fra RS2..Passer de rett i blokka og vil man få senket komprison med å bruke disse delene ,kontra org.???

Har hørt om å legge dobble topp pakkninger,men tviler på om det er noe å sattse på...Toppen skal portes og det vil bli montert 3" eksos og STOR intercooler...

Tenkte å bruke en KKK 03 turbo og tilleggsprutt så jeg får ca 200hk... Stemmer det at den org.innsprøytniga klarer max 170 hk?

Hva med tenning? Mener å ha lest at man ikke får justert den med nok?? Men det må vel gå ann å mekke til noe der...

 

Så experter nå har dere noe å tenke på..kom med forslag/erfaringer/meninger....

 

Tilslutt: Datasprut er ikke noe alternativ!!!!

 

Mvh

Jim

http://www.rms-racing.no

http://www.sommertreff.no

 

Takk til:

-Rydning Bilteam-

-NordicMotor-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Må vel være mulig å modde k-jetronic'en til å greie 200hk?

Større bensinpumpe og en btr burde være nok?

Evnt. større dyser i tillegg, og ta bensinfordeler fra en originalt sprekere bil (bmw, mb, porsche).

 

tror det blir billigere å bygge seg en megasquirt og få tak i seg noen litt større dyser enn å samle inn alle disse delene :-)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

 

tror det blir billigere å bygge seg en megasquirt og få tak i seg noen litt større dyser enn å samle inn alle disse delene :-)

 

Ikke så sikker på det!

Han trenger da minst dyser, fuelrail, btr, map sensor + selve megasquirten. Tror han må opp i minst 5-6000 for å få til dette.

De delene jeg har nevnt, kan man som oftest finne på en hugger (utenom btr).

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

Ikke så sikker på det!

Han trenger da minst dyser, fuelrail, btr, map sensor + selve megasquirten. Tror han må opp i minst 5-6000 for å få til dette.

De delene jeg har nevnt, kan man som oftest finne på en hugger (utenom btr).

 

map sensor står på pcb'en til megasquirt. dyser og fuel rail får man fra annen vw med litt mere hester..

 

og ferdig assemblet ms får du på ebay for rundt 2000 lapper..

 

men dette er jo et valg man må ta.. gjøre det skikkelig fra begynnelsen av, eller drive å kuke med k-jet :)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jijohans

Tror at dette kansje har vært oppe før..men må bare spørre:

Har tenkt på å bygge en Gti 16v motor med turbo... (hobbyprosjekt, mk2 gti 16v).

Har 4 stk råder/stempler fra RS2..Passer de rett i blokka og vil man få senket komprison med å bruke disse delene ,kontra org.???

Har hørt om å legge dobble topp pakkninger,men tviler på om det er noe å sattse på...Toppen skal portes og det vil bli montert 3" eksos og STOR intercooler...

Tenkte å bruke en KKK 03 turbo og tilleggsprutt så jeg får ca 200hk... Stemmer det at den org.innsprøytniga klarer max 170 hk?

Hva med tenning? Mener å ha lest at man ikke får justert den med nok?? Men det må vel gå ann å mekke til noe der...

 

Så experter nå har dere noe å tenke på..kom med forslag/erfaringer/meninger....

 

Tilslutt: Datasprut er ikke noe alternativ!!!!

 

Mvh

Jim

 

Stempler og råder passer nok om de har samme mål som vanlige 2.2t motoren, 9.1 i komp

 

K-jet holder til nærmere 200hk, men det beste er å få tak i k-jet fra en saab eller volvo med turbomotor, de rekker til 300 ;)

 

KKK03 er alt for lite, ta en Garett T3 eller no lignende

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår