jijohans Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 Tror at dette kansje har vært oppe før..men må bare spørre: Har tenkt på å bygge en Gti 16v motor med turbo... (hobbyprosjekt, mk2 gti 16v). Har 4 stk råder/stempler fra RS2..Passer de rett i blokka og vil man få senket komprison med å bruke disse delene ,kontra org.??? Har hørt om å legge dobble topp pakkninger,men tviler på om det er noe å sattse på...Toppen skal portes og det vil bli montert 3" eksos og STOR intercooler... Tenkte å bruke en KKK 03 turbo og tilleggsprutt så jeg får ca 200hk... Stemmer det at den org.innsprøytniga klarer max 170 hk? Hva med tenning? Mener å ha lest at man ikke får justert den med nok?? Men det må vel gå ann å mekke til noe der... Så experter nå har dere noe å tenke på..kom med forslag/erfaringer/meninger.... Tilslutt: Datasprut er ikke noe alternativ!!!! Mvh Jim Siter http://www.rms-racing.no http://www.sommertreff.no Takk til: -Rydning Bilteam- -NordicMotor- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 ad datasprut.. kanskje http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html er noe for deg. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 Må vel være mulig å modde k-jetronic'en til å greie 200hk? Større bensinpumpe og en btr burde være nok? Evnt. større dyser i tillegg, og ta bensinfordeler fra en originalt sprekere bil (bmw, mb, porsche). Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Originally posted by nissan s13 Må vel være mulig å modde k-jetronic'en til å greie 200hk? Større bensinpumpe og en btr burde være nok? Evnt. større dyser i tillegg, og ta bensinfordeler fra en originalt sprekere bil (bmw, mb, porsche). tror det blir billigere å bygge seg en megasquirt og få tak i seg noen litt større dyser enn å samle inn alle disse delene :-) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Originally posted by projektRUST tror det blir billigere å bygge seg en megasquirt og få tak i seg noen litt større dyser enn å samle inn alle disse delene :-) Ikke så sikker på det! Han trenger da minst dyser, fuelrail, btr, map sensor + selve megasquirten. Tror han må opp i minst 5-6000 for å få til dette. De delene jeg har nevnt, kan man som oftest finne på en hugger (utenom btr). Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Geir Haugen (Boost) selger jo billige insp. Perfect Power PRS 4 eller hvilken modell det var ca 7-8000. Ellers har turbokonvertering vært oppe en hel masse, Frode Lie (Golf Rallye) kjører med s2 råder og stempler. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Originally posted by nissan s13 Ikke så sikker på det! Han trenger da minst dyser, fuelrail, btr, map sensor + selve megasquirten. Tror han må opp i minst 5-6000 for å få til dette. De delene jeg har nevnt, kan man som oftest finne på en hugger (utenom btr). map sensor står på pcb'en til megasquirt. dyser og fuel rail får man fra annen vw med litt mere hester.. og ferdig assemblet ms får du på ebay for rundt 2000 lapper.. men dette er jo et valg man må ta.. gjøre det skikkelig fra begynnelsen av, eller drive å kuke med k-jet :) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Januar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2004 Originally posted by jijohans Tror at dette kansje har vært oppe før..men må bare spørre: Har tenkt på å bygge en Gti 16v motor med turbo... (hobbyprosjekt, mk2 gti 16v). Har 4 stk råder/stempler fra RS2..Passer de rett i blokka og vil man få senket komprison med å bruke disse delene ,kontra org.??? Har hørt om å legge dobble topp pakkninger,men tviler på om det er noe å sattse på...Toppen skal portes og det vil bli montert 3" eksos og STOR intercooler... Tenkte å bruke en KKK 03 turbo og tilleggsprutt så jeg får ca 200hk... Stemmer det at den org.innsprøytniga klarer max 170 hk? Hva med tenning? Mener å ha lest at man ikke får justert den med nok?? Men det må vel gå ann å mekke til noe der... Så experter nå har dere noe å tenke på..kom med forslag/erfaringer/meninger.... Tilslutt: Datasprut er ikke noe alternativ!!!! Mvh Jim Stempler og råder passer nok om de har samme mål som vanlige 2.2t motoren, 9.1 i komp K-jet holder til nærmere 200hk, men det beste er å få tak i k-jet fra en saab eller volvo med turbomotor, de rekker til 300 ;) KKK03 er alt for lite, ta en Garett T3 eller no lignende Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2004 Bruk ledningsnett og sprut fra G60. Chip er det lett å få tak i. Sprutet fra G60 med T3 skulle klare 250-350 hk avhengig av oppsett og T4/T4 variant Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.