Gå til innhold

Innbygging av forsterker og kasse. hjelp ønskes og ev. bilder av DITT baggasjerom

Ranger emnet

Emerica

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en Opel Vectra B Sedan hvor det er 2*12 Subber i en vanlig 70 liters kase, forsterkeren ligger LØST forran kassa.

Tenkte nå å få gjort noe med dette, subkassa ønsker jeg ikke å røre, men vil gjerne bygge ned forsterkeren slik at den ikke er i veien.

Tenkte da å kjøpe MDF plate å kappe den etter baggasjeromsmatta.

MDF'en skal legges i baggasjerommet og frem til subkassa som er plassert rett bak baksetet, dette for å få gjort fast subkassa.

Forsterkeren skal jeg bygge ned slik at den kommer i hjulbuebrønnen, vil gjerne ha noe plexiglass eller eventuelt ei luke ovenfor forsterkeren.

Så kommer jeg til mine spørsmål:

Hva bruker folk flest når de bygger i baggasjerom?

19 eller 22mm MDF?

Hvilket lim i forbindelse med å trekke baggasjerommet? Vet de selger spraylim på boks, aner bare ikke hvor.

Hva ville dere ha valgt med tanke på luke for å komme ned til forsterkeren?

Eventuelt hvor får man kjøpt plexiglass?

Hvilke skruer benyttes? Bør man først borre I MDF?

Tips og råd?

Tegninger eller bilder av DITT prosjekt ønskes.

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heijdu

Til kosmetisk bygging i bagasjerommet trenger du ikke MDF men kan bruke det hvis du har.Men du burde virkelig borre først, spesielt i "endeveden". Krøssfinèr er vel sterkere hvis du skal ha noe last oppå.

Jeg bygde opp gulvet baki min gamle bil. 80mm gjør at du har plass til forsterkerne og har litt klaring til plata for lufting OG! har plass til 12volts PC kjølevifter, noe som kan være smart i varme sommerdager.

Når det gjelder festing av plata burde du kappe den så nøye att når du klemmer den nedi der den skal være så sitter den fast av seg selv.

Spraylim + stiftepistol + filt fra biltema = sikker vinner. Jeg er blitt fan av det grå stoffet som ikke blir møkkete og ikke slitt heller.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har ikke MDF, men tenkt å kjøpe. MDF er jo forholdsvis lett å jobbe med såvidt jeg husker.

Hva burde jeg ellers bruke? Sponplate? Og hvilken tykkelse på eventuelt MDF? Ser folk bruker både 19 og 21mm.

Du har ikke bilder av det du bygde opp da? :) Isåfall, post det gjerne her :)

Angående festing av plata så skal jeg gjøre som du sier, så det blir ei hel plate i 2 deler kappet etter baggasjeromsmatta.

Klarer vel neppe å få inn plata uten å kappe i 2 deler. Noe forslag på hvordan jeg skal få skjøtet sammen platene kanskje?

Regner med at baggasjerommet ikke er bent, så jeg må vel bygge opp under topplata slik at jeg ikke får "svai" i plata om du skjønner.

Selger Biltema spraylim da? :

Takker for hjelp!

Fant forresten stoff hos bilextra her, regner med det må duge like bra som biltema sitt.

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...