VWchriss Skrevet September 10, 2009 Rapporter Share Skrevet September 10, 2009 Har en VW boble 1302 som jeg har arvet. Bilen har stått stille i ca. 10 år. Problemet jeg har er at den ikke starter. Jeg har byttet tennplugger, tennplugg kabler, coil, sikringer, batteri, olje og bensin. Når jeg vrir om tenninga, går startmotoren men det kommer ikke no strøm fram til coilen. har sjekka alle ledninger som jeg kommer til eg det virker ikke som om det er no brudd i noen ledninger. Er det noen ledninger som "pleier" å måtte byttes eller man skal sjekke? Er min første bil så har ikke så mye peiling ennå. Takke for eventuell hjelp Chriss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet September 10, 2009 Rapporter Share Skrevet September 10, 2009 prøv på vwnorge.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eagle-T Skrevet September 11, 2009 Rapporter Share Skrevet September 11, 2009 Defekt dynamo kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 Når du prøvde å måle, målte du da mellom coilens pluss og minus, eller mellom coilens pluss og gods i bilen... dersom du målte mellom coilens pluss og minustilkobling er det ikke sikkert du får noen resultat.... soe der ligger stiften imellom... Denne ville jeg mistenkt at lager noe krøll for deg... har du målt mellom coilens pluss og jord og ikke får noe strøm ville jeg sjekka sikringer igjen, og videre sett om noen av de kablene som kommer inn på tenningslåsen har samme farge som den som sitter på coilens plusstilkobling. finner du en med samme farge måler du om den får strøm når du setter på tenninga, pluss at du sjekker om den fortsatt har strøm når du vrir nøkkelen til start... har du strøm her og da ikke ved coilen har du et brudd, har du ikke strøm der vil jeg tro at det er tenningslåsen din, eller noe før som er noe i veien med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 Pkt 1: det sven410 sa. pkt 2: sjekk stift og kondensator på fordeler. Kondensatoren tørker ut etter noen år, dette skaper problemer. Denne koster omtrent ingenting, og gjør ofte underverker :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWchriss Skrevet September 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 har nå finni ut at det kommer strøm fram til coilen men ikke no etter. har sansynligvis kobla litt feil når jeg bytta. takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 det at du ikke har noe etter er nok stiften din som krangler med deg... dersom du tar av fordelerlokket, drar opp rotoren og plukker av det lille dekslet som ligger over det kommer du ned til stiften... den skal være lukket stort sett hele tiden, men på fire punkter åpner den... du vil se hvordan med en gang... tør gjette på at åpningen skal være på en eller to tidelsmillimeter(har ikke så ille kjennskap til boble) denne kan justeres, men dersom bilen har stått i 10 år ville jeg bare skifta den og kondensatoeren, den sitter som regel skrudd på utsiden av fordeleren.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg