Gå til innhold

VW boble 1302

Ranger emnet


VWchriss

Anbefalte innlegg

Har en VW boble 1302 som jeg har arvet. Bilen har stått stille i ca. 10 år.

Problemet jeg har er at den ikke starter. Jeg har byttet tennplugger, tennplugg kabler, coil, sikringer, batteri, olje og bensin. Når jeg vrir om tenninga, går startmotoren men det kommer ikke no strøm fram til coilen. har sjekka alle ledninger som jeg kommer til eg det virker ikke som om det er no brudd i noen ledninger.

Er det noen ledninger som "pleier" å måtte byttes eller man skal sjekke?

Er min første bil så har ikke så mye peiling ennå.

 

Takke for eventuell hjelp

 

Chriss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du prøvde å måle, målte du da mellom coilens pluss og minus, eller mellom coilens pluss og gods i bilen...

 

dersom du målte mellom coilens pluss og minustilkobling er det ikke sikkert du får noen resultat.... soe der ligger stiften imellom... Denne ville jeg mistenkt at lager noe krøll for deg...

 

har du målt mellom coilens pluss og jord og ikke får noe strøm ville jeg sjekka sikringer igjen, og videre sett om noen av de kablene som kommer inn på tenningslåsen har samme farge som den som sitter på coilens plusstilkobling. finner du en med samme farge måler du om den får strøm når du setter på tenninga, pluss at du sjekker om den fortsatt har strøm når du vrir nøkkelen til start... har du strøm her og da ikke ved coilen har du et brudd, har du ikke strøm der vil jeg tro at det er tenningslåsen din, eller noe før som er noe i veien med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pkt 1: det sven410 sa.

pkt 2: sjekk stift og kondensator på fordeler. Kondensatoren tørker ut etter noen år, dette skaper problemer. Denne koster omtrent ingenting, og gjør ofte underverker :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det at du ikke har noe etter er nok stiften din som krangler med deg...

 

dersom du tar av fordelerlokket, drar opp rotoren og plukker av det lille dekslet som ligger over det kommer du ned til stiften...

 

den skal være lukket stort sett hele tiden, men på fire punkter åpner den... du vil se hvordan med en gang... tør gjette på at åpningen skal være på en eller to tidelsmillimeter(har ikke så ille kjennskap til boble)

 

denne kan justeres, men dersom bilen har stått i 10 år ville jeg bare skifta den og kondensatoeren, den sitter som regel skrudd på utsiden av fordeleren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår