Gå til innhold

Hjelp !!! Astro'n lader ikke !

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har en 94 Astro ext 4,3 L.

Problemet startet for et par dager siden. Da så jeg at voltmeteret sakte men sikkert sank nedover, ned mot 11 volt. Plutselig spratt det opp igjen til rundt 13 volt hvor det har brukt å ligge.

Stoppet på en bensinstasjon ofr å titte litt på det. I løpet av den halvtimen jeg sto der datt batterispenningen helt ned til bånn på måleren ( 9 volt )

Bestemte meg for å kjøre hjem. Plutselig var den oppe på 13 volt igjen, og full lading.

Titta på bilen i dag igjen, og fant ut at det var brudd i 3 ledninger i gummibelgen mellom førerdør og kaross. Var helt overbevist at jordfeilen lå der, men når alt var lappet sammen igjen var det akkurat like ille.

Nå lader bilen faktisk ikke i det hele tatt, og motoren går nesten ikke når batterispenningen blir så lav. er noe som suger noe jævlig med strøm.

Det er forresten ny dynamo og nytt batteri i bilen.

Noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ladelampa heller ikke lyser med tenning på og motor av, er pæra gåen og dynamoen vil ikke lade.

Er ikke dette feilen, ville jeg også gått over jordinger mellom motorblokk-karosseri-batteri.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg fant problemet. Den ene kontakten på starteren med to ledninger på ( så ut som den gikk til dynamoen ) var løs. Fikk hvertfall strammet den skruen, og vips så hadde vi 14 volt ladespenning i dashen.

Har vært ute og kjørt en lang tur i dag, og virker som en kule igjen.

Takk skal du ha JChC ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg fant problemet. Den ene kontakten på starteren med to ledninger på ( så ut som den gikk til dynamoen ) var løs. Fikk hvertfall strammet den skruen, og vips så hadde vi 14 volt ladespenning i dashen.

Har vært ute og kjørt en lang tur i dag, og virker som en kule igjen.

Takk skal du ha JChC ;)

Bare hyggelig du :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider