DantheMan Skrevet September 10, 2009 Rapporter Share Skrevet September 10, 2009 Hei. Lurer på å kjøpe audi s6 men er litt lei av 2,2 literen. Synset det hørest litt morsomt ut med den 4,2 literen. Trudde i utgangspunktet at v8 eren var meir holdbar og sterk, men har lest om oljeforbruk osv. Når det først begynner blir det verre og verre? tåler dei ikkje litt hard kjøring? og har dei andre sjukdommar? Trenger råd av nokon som har peil på desse bilane ettersom eg er volvomann sjøl:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet September 11, 2009 Rapporter Share Skrevet September 11, 2009 V8eren er en fantastisk motor! Jeg var litt i tvil ved kjøp av S6. 2.2 eller 4.2? Jeg valgte 4.2 og angrer ikke ETT sekund! Utrolig trekkraft i de motorene uansett gir. (Har kun erfaring med manuell). Var klar over at disse bruker en del olje, men det står i instruksjonsboken at de kan bruke opp til 1 liter på 1000km. Jeg har nå kjørt litt over 1000km og den har kanskje brukt max 0,3 liter. Jeg har behandlet motoren med QMI innvendig motorrens ifm oljeskift. (5w40 Mobil 1) Den rensen mykner også opp pakninger i motoren som kanskje vil redusere litt forbruk, jeg fikk hvertfall inntrykk av det. Grunnen til oljeforbruk er slitte ventiltetninger. På S4 4.2 er det beleggninger i sylinderveggene. Det er noe dritt. Vært obs på bensinforbruk:) 1,0 - 2,0 er ikke uvanlig, som selvfølgelig avhenger av høyrefoten. Noen motorer kan være i værre stand enn andre, men det merker du på motorgange, tomgang, ulyder osv... Siter C4 Explosive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg