Gå til innhold

Hva slags dumpventil lager "tøffest"lyd??

Ranger emnet

Atlas

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...

mange som sier at det ikke er bra å bytte ut den org. ventilen som sitter der org.. men har du chip (1 bar ladetrykk) og åpent luftfilter sakl det vist ikke bli så ille.. dette er bare noe jeg har hørt, skal prøve meg framlitt utover vår/sommern bare jeg får chip på min.. vil gjærne høre om dere fimmer ut noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal være en vetil av noe slag som heter BIG MONSTER! Men det er jo bare å spørre en forhandler så får du noe med mye lyd! Men det er jo ikke lyden som er viktig! Det er det den er god for! Hjelper ikke at bilen høres bra ut om den går om en bøtte med hestepeis!

Og med åpentfilter uten ventil??? hehe! Turbobrems er lite kult, det sier mye om eieren av bilen som kjører masse trykk uten ventil! :rolleyes:

[86]Toyota supra turbo MK3

Subaru impreza Wrc rc bil :-)

[x]BMW E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Atlas

Lurte bare på hvilke dumpventiler som lager mest lyd på markedet, og hva slags pris det er på disse...

Skal bruke den på Audi a3 1,8 t..

Jeg personlig synes HKS dumpen lager den feteste lyden, men RFL skal visst være den med høyest lyd. Ikke at jeg hverken har hørt den eller fått sammenliknet...

mvh.

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lany

mange som sier at det ikke er bra å bytte ut den org. ventilen som sitter der org.. men har du chip (1 bar ladetrykk) og åpent luftfilter sakl det vist ikke bli så ille.. dette er bare noe jeg har hørt, skal prøve meg framlitt utover vår/sommern bare jeg får chip på min.. vil gjærne høre om dere fimmer ut noe

Har forsøkt det der..Men filteret ødla massemåleren min, som igjenn tok knekken på lamdamåleren!Derfor har jeg fått inn orginalt filter igjenn!!Blir helt grei lyd, men ikke så veldig høy..

2006 Golf R32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt en turbosmart veeport (åpen ventil) hos be-4-you.com. Ble anbefalt den av gutta der på grunnlag av specen på bilen min. Man kan justere selv hvor mye luft den skal slippe ut.

Det finnes dumpventiler fra turbosmart som bråker mer også men det er vel grenser for hvor mye luft man skal slippe ut av en 1,8T.

Min bil er er en A3 1,8T med effektanlegg bak kat., sportsfilter og chip.

'99 Yamaha YZF 600R Thundercat

'98 Audi A3 1,8T

x '89 VW Transporter Camping

x '74 Porsche 911 Targa 2,7

---

Har du sagt A må du si 3

There's no cat like a thundercat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bastian

Jeg har bestilt en turbosmart veeport (åpen ventil) hos be-4-you.com. Ble anbefalt den av gutta der på grunnlag av specen på bilen min. Man kan justere selv hvor mye luft den skal slippe ut.

Det finnes dumpventiler fra turbosmart som bråker mer også men det er vel grenser for hvor mye luft man skal slippe ut av en 1,8T.

Min bil er er en A3 1,8T med effektanlegg bak kat., sportsfilter og chip.

Det kommer an på trimningsgraden det, vettu.. ;)

Hadde ikke jeg hatt min Apexi BOV så hadde jeg nok mått bygge om til 2x dump til denne sesongen..

mvh.

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider