Gå til innhold

Hva slags dumpventil lager "tøffest"lyd??

Ranger emnet

Atlas

Anbefalte innlegg

Originally posted by Atlas

Men hvor får man kjøpt de forsjellige ventilene??Og hva er ca. pris..

Noen som vet om Blitz fungerer??

;)

Powerzone, CrazyTuning og ImportTuning har japseventilene (som HKS, Greddy, Blitz og Apexi)

Powerzone har også Forge ventilene, det samme har vel TS Racing.

KRB har vel noen forskjellige, det samme har vel Be4You..

mvh.

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Haloisen

Etter hva jeg har hørt fra TS racing kan man ikke bruke dump/pop off ventil på audi'er som har luftmengemåler,men at man må bruke avlastningsventil?!

Forklar meg forskjellen på dette de som kan,trudde det bare var forskjellige navn på det,men vist nok ikke?

André

Herved fotgjenger :(

A3 TQ solgt

http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=5742

(206 solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum, greia er vel det at så lenge du kjører med "åpen dump" Asså.. slipper trykket rett ut i friluft uten og sende det videre så kan lett luftmengdemåler og katalysator gå! Pluss at du taper mye mer effekt.. Hvis du leser litt rundt på forumet er det mange som har kjørt med det i en årrekke uten at noe har skjedd.. Men det anbefalles ikke! Jeg hadde chipp fra TS Racing og var veldig fornøyd med det men merka at det var dårligere respons og at bilen gikk dårligere når jeg kjørte med åpen dump, pluss at det smalt i potta i hytt og pine mellom gira! Du får mye høyere wroooosj, men er det vært all dritten? Jeg bytta til lukket dump og åpent filter som ikke var innsatt noe olje! Mye penere og tøffere lyd og bilen gikk bedre! Slapp også det med LMM og Kat! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dete med mest mulig lyd..... poenget må jo være å montere noe som motoren har godt av vel?

Og da er den orginale helt grei, evt 007 fra Forge, som er lik den orginale, men har stempel istedet for membran og er laget i alu.

1.8t motorene er beregnet for resirk ventiler, og da bør man holde seg til det.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider