Gå til innhold

Senk/justerbart til W124?


eiriksmil

Anbefalte innlegg

er ikke mcPherson på w124, så om du skal ha det godkjent, så er du nødt til å ha senkefjærer, får du på 40mm senkesett og 1'r fjærputer foran, så hjelper det;) men du må ha originale bak, ellers så blir bilen sigen i fua, det ser bare jævli ut.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel ikke mer enn 60 til dem nå lenger, hørt snakk om at man fikk 110 mm fra HR før, men ikke lenger.

 

Har du tatt til vettet Eirik?

 

Stort mere enn 80 mm er upraktisk med normale dekkdimensjoner, subber i innerskjerm lett så da må det være stivt, litt køddent når ratt begynner å rette seg i gjennom humpete svinger...

 

Bare så det er sagt, klippe ei mercedesfjær er ikke som å klippe ei volvo fjære, du kan fjærne nesten nærmere 10 runder og fjæra sitter fremdesle i spenn, og sprettinga du får på mage andre biler, er minimal i forhold, med gode dempere nesten ikke tilstede.

 

Man får justerbart til W210, og det er likheter i forstillinga, men ikke lik så det kan nok passe, bakstillinga er lik, kanskje med unntak av dempertårna.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha den så lav som overhode mulig, gå ned på dekkdimensjon for å proporsjonere til senken... jeg anbefaler et søk på finn, der selges 17 med 35 profil, det er ideelt på en 124. MAKS 17", ellers så vil bilen bil skyhigh og ikke se ut.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du høre noe enda morsommere Anders? (millhouse) Driten er død!!

 

Nå kan Anders (dieseldyret) få forklare meg hvordan jeg skal få liv i driten igjen.. All elektronikk i bilen døde helt uten forvarsel, bare speedometeret som (åpenbart) fortsatt funka. Fikk kjørt av motorveien og stoppet, da røyk det opp fra under innsuget.. Lukta brent gummi. Sakte men sikkert kom elektronikken tilbake igjen, men den starta ikke. Dytta den i gang og da kom den, kjørte den hjem uten problemer. Starter fortsatt ikke.. Er som at den sviver i et par sekunder og that's it.

 

To ord; hva faen?? Alle dere "eirik har tatt til fornuften", hjelp meg heller med å få start på den dere.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du høre noe enda morsommere Anders? (millhouse) Driten er død!!

 

Nå kan Anders (dieseldyret) få forklare meg hvordan jeg skal få liv i driten igjen.. All elektronikk i bilen døde helt uten forvarsel, bare speedometeret som (åpenbart) fortsatt funka. Fikk kjørt av motorveien og stoppet, da røyk det opp fra under innsuget.. Lukta brent gummi. Sakte men sikkert kom elektronikken tilbake igjen, men den starta ikke. Dytta den i gang og da kom den, kjørte den hjem uten problemer. Starter fortsatt ikke.. Er som at den sviver i et par sekunder og that's it.

 

To ord; hva faen?? Alle dere "eirik har tatt til fornuften", hjelp meg heller med å få start på den dere.

 

3 ord: HAHAHA

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var merkelig, er jo ikke stort elektronikk på disse, må jo nesten bare prøve å se hvor det er skjedd noe, ville begynt med å sjekke rundt dynamo, batteri, gløderelè, overspenningsrelè(bak batteri, med sikring på toppen) og starter, og tilhørende ledningsnett.

 

Så er det bare å spørre isteden ,har aldri vært borti slike problemer som du nevner.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig å si, som Einar sier og jeg sa til deg på tlf i stad. Noe jeg glemte å si til deg var overspenningsrele, det kan jo også være synderen når jeg tenker meg om.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen mulighet for at starteren har slått inn under kjøring og dermed tatt kvelden? Var derfra det røyk fant vi ut.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig, det er gamle biler, fettet i starteren er tørt, innslaget er kaskje litt rusta innvendig...

 

Hva slags motor har du, ser det står en 300D i signatoren din, har en starter liggende, fra 200E, regner med den er for liten, men de er godt dimensjonert så alt er mulig.

Om du vil så kan jeg sjekke opp delenummer på dem med ett chassisnummer...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært konge.. Hvor sitter chassisnummeret?

Evt er det noen som vet om 250TD og 300D-startere går om hverandre? Står en 250 nedi her..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår