Gå til innhold

Corsa wc med start vansker og turtallsperre på 3500rpm

Ranger emnet


KrYpt0

Anbefalte innlegg

Hei, corsaen min har brukt olje lenge, men det har ikke ver eit stort problem, men sist uke ville den ikke starte så lett, jeg trodde det var dysene som lakk etter jeg stoppa motoren så den ble sur.. men dette sjekka jeg og alt så bra ut.. så da tenkte jeg att de må ver dårlig komp og motoren begynner å bli sliten..

så jeg plokka motoren og fant: slitte rådelager, stempel fjører, og slitte ventiler og ventil sete.. nå har jeg skiftet alt dette.. plan frest toppen, og bla bla bla..

 

jeg klarte og å ødelegge lamdasensoren så jeg satt i ein ny universal.. nye plugger, olje og oljefilter, bensin filter..

 

men den starter fortsatt treigt.. veldigt rart.. når jeg får start på den så går den helt greit, MEN TURTALL SPERREN SLÅR INN PÅ "£@€$£@"#¤ 3500Rpm!??!?! det synes jeg er noe drit.. så jeg har sjekket alle stikk og slanger 3 ganger nå, sjekket tannreimen.. Det høres jo litt ut som om det blir noe kluss med kam og veiv sensor.. jeg har ikke målt dem, men dei er kobla til og står skikkeligt.. . . ...

 

lurer litt på om tempsensoren kan lage kluss når jeg starter den.. hva er normal motstand på sånne sensorer når den er varm eller kald?

 

er den noen som har noe fornuftige forslag? hejlp!

 

 

På forhond takk!:)

Race It Like You Stole It

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil ved tempsensor gir gjerne ikke nødmodus, i hvert fall ikke turtallsperre. Aner ikke om det er både kam- og veivsensor på den motoren, men det høres i hvert fall ut som det er en av de som tuller. Siden bilen er i nødmodus har du en feilkode som du kan lese ut.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt på om jeg har vert så sløv å satt kammene feil.. fordi jeg hadde ikke skikkeligt system på dem, fordi jeg har dreve å montert og demontert flere ganger da jeg ikke så med en gang hvor ødelagte ventilene så ut i sete..

 

Men ville bilen i det heletatt svivd da? og hvordan kan jeg se forskjeld på dem?

 

det er både veiv og kam sensor på den, og begge ser ut til å ver i takt..

 

:)

Race It Like You Stole It

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Riktigt.. Det var det første jeg tengte på, så jeg ringte eit verksted her i lokal området.. Men han sa dem hadde så mye å gjøre helt fram til slutten av oktober.. så det var vanskeligt.. Folk nå til dags har INGEN hode for service.. Jeg har skjøl jobbet 3 år i bilverksted og sånne jobber som feilkode og lyspære og høre på lyder og sånt er det ingen tap på å ta på sparket..

 

Men jeg spekulerer så mye jeg vill på en sån gammal bil:p

Race It Like You Stole It

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår