stian90 Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 Jeg har planer om å kjøpe meg et lite prosjekt av en bil i nærmste framtid.. Når jeg en gang skal ha den på veien igjen kommer det til å bli en bil nr 2/sommerbil som kun brukes på våren/sommern. Jeg lurer på om det er mulig å f.eks levere inn skiltene på vinteren og lagre de og hente de ut igjen på våren, for å spare forsikring, men jeg lurer på om det er mulig å gjøre dette å få halv årsavgift for det? Eller må hele årsavgiften betales selv om man bare har skilter på den i f.eks 6mnd i året? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 leverer man skiltene før 31 desember,får man ingen årsavgift. Men for og få halv årsavgift må du desverre vente til 1 juli med påskilting...Skulle vært en bedre ordning på dette. Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet September 12, 2009 Rapporter Share Skrevet September 12, 2009 (endret) Som det sies her, fordi staten kan ikke tape penger veit du.. For å få halv avgift må nok sommersesongen forskyves, så egentlig like greit å beholde skiltene på hele året, selv om bilen bare brukes om sommeren. Fordi forsikringa kan du spare penger på alikevel. Forsikringsselskapene forlanger nemlig ikke at skiltene må leveres før forsikringa kan sies opp. Men de melder jo i fra da, sånn at bilen fra statens vegvesen blir begjært avskiltet. Men begjæringen frafaller automatisk når bilen blir forsikret igjen. Endret September 12, 2009 av grandisjohn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian90 Skrevet September 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Det ante meg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 om du bruker bilen skjeldent kan det jo lønne seg med prøveskilt da. eventuelt svarte skilter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Forsikringsselskapene forlanger nemlig ikke at skiltene må leveres før forsikringa kan sies opp. JO DET KREVER DE. Det er ikke mulig å si opp ansvarsforsikringen på en bil som er påskiltet. Du kan si opp kaskoforsikringen når du vil, men den lovpålagte ansvarsforsikringen må du levere inn skiltene for å få sagt opp. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet September 15, 2009 Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 (endret) JO DET KREVER DE. Det er ikke mulig å si opp ansvarsforsikringen på en bil som er påskiltet. Du kan si opp kaskoforsikringen når du vil, men den lovpålagte ansvarsforsikringen må du levere inn skiltene for å få sagt opp. Har IF på hobbybilen, og siden datoen for halv årsavgift førstes gjør seg gjeldende fra 1 juli, så beholder jeg like godt skiltene på hele året, selv om bilen står hele vinter`n. Og hver høst har det fungert like fint å si opp forsikringa uten kverulering fra forsikringselskapet. Men det går ca 3 uker, så ligger det en begjæring på kjøretøyet i postkassa.. Endret September 15, 2009 av grandisjohn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Vel, jeg prøvd det samme og da sa forsikringsselskapet plent nei til å avslutte trafikkforsikringen på en påskiltet bil Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg