Gå til innhold

Mer drivstoff inn til sylindrene


Liland91

Anbefalte innlegg

Er det mulig og få mer bensin til motoren ved enkle grep som bruk av større dyser eller lingnende? Tenker da hvis jeg skulle finne på å stappe en turbo under panseret på min 230, som det sies tåler 0,5 bar på en helt original motor, er det mulig å få denne til å tåle noe rundt 0,7-0,8 eller er det kompresjonden og/eller innmaten som blir et hinder da?

 

Kanskje litt rotete forklart men håper dere skjønner :)

Mercedes Benz 230te -89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke helt hva en slik trykkbryter ligger på i pris, men det er ikke over 1000kr. kobler du så denne bryteren på kaldstart dysa så er ting veldig enkelt og billig. tenninga må være slik at den justerer seg etter turtall og ladetrykk. ellers ender du opp med tenningsbank og havari. vet ikke hvilke tennings systemer som er på disse mercenes så hvilke alternativer du har for en lur og lettvindt løsning der vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt til progressiv trykkregulator, eller juster opp den orginale.

 

Tenning bør ikke være det største problemet, tenningshjernen har trykksensor, mulig du må montere en envegsventil der, ellers kan du bakke tenninga godt med oktanvelgeren.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår