300TD Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 Vet ikke hvor jeg skal putte inn denne, men forsøker her.. har akkurat kjøpt en ny bil. E46. Forrige eier har kjørt svært lite med den på vinteren, jeg skal bruke den hele vinteren. Kjører hovedsakelig i Asker-Oslo området. Men tar en tur til telemark ca 1 gang i mnd også.(der kan det være mye snø des-april) Følgende fikk jeg med som "vinterdekk": Nangkang 225/45-18 Snow Viva Sv-1 (2stk foran) Piggfritt vinterdekk Avon Ice touring, 225/45-18 (2stk bak) Piggfrie vinterdekk Dekkene er etter eier max kjørt 500mil, og det ser bra ut. Tror dette stemmer. men er dette noe å komme seg frem på hvis det snør endel, og i tillegg blir is?? Har tidligere bare erfaring med 185 og 195 15" piggfrie vinterdekk, derfor jeg spør. mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 Min erfaring med vinterdekk, er at det funker bedre med smale dekk, og jeg kjøper gjerne 185 istedet for 195, og foretrekker "små" felger, maks 16", selv om 17 og 182 ser bedre ut, 2 gode grunner til dette er at dekket har lettere for å forme seg til underlaget med mere "gummi", og man er ikke så utsatt for å ødelegge felgene om man skulle være uheldig, det er heller ikke så grei dekkdim med 195/50R18 hehe... Dekka i seg sjøl har jeg ikke noe efaring med, ei heller dimensjonene, men er vel fare for at dette er kontinentale dekk, altså dekke som ikke er best for den norske vinteren, men passer greit på ihjelsalta E6 og slikt. Men du har i det minste mine tips, og jeg sliter sjeldent med å komme meg fra, tross gamle RWD biler med rykte på å være sleder, som sierra, Scorpio, Granada, MB W123, 124 osv... Og jeg bor midt i Telemark og hadde en rimelig dårlig vedlikeholdt vei som arbeidsvei tidligere... Jeg hadde ikke ville valgt de dekka, men du kan jo vurdere om du vil teste dem litt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet September 13, 2009 Rapporter Share Skrevet September 13, 2009 Granada og Scorpio har jo svinradius som er gaffeltruck, så disse er knallfine vinter biler ;) Dekkmerkene trådstarter nevner har jeg ikke hørt om, og hadde vel vært en smule skeptisk både til merke og dimensjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg