Gå til innhold

Kjører jeg med feil olje??

Ranger emnet


Papsen

Anbefalte innlegg

Hei Gamle gårdsgutt,Det ser slik ut har byttaolje to ganger og dette ser bra ut.

Skal ta ned bunntroa og sjekke pumpefilteret det gamle såg ikke helt bra ut,kan ikke høre noe nye ulyder i jernklompen.

 

Høres bra ut. kanskje du skulle tatt en teflonbehandling som fyller de små rippene i veiv og lager som du ganske sikker har fått. Og nå har jeg altså gått fra gårdsgutt til byramp. så bar vis meg :respect jeg er nå a"A streetgangmember"

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med all respekt!!!!Hva anbefaler du jeg skall bruke har hørt litt av hvert om de greiene.

 

Har du flytta fra svingen???

 

Jeg har aldri brukt sånn teflonbehandling, men har hørt om fler som har brukt denne qmi saken, men son sagt aldri prøvd sjøl. Innspill fra andre som har prøvd?? LAg engen tråd. Jeg ahr flytta til Drammen ja og blitt bygutt og reiser nå bare ut på landet for å p... bygdejenter.:polish:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til GM techline, sett inn søkeord " oil myth " og se hva GM sier om oljer, tro og overtro.

Undertegnede har ikke kunnskaper nok på feltet til å ta en debatt med ekspertene her, ønsker bare å antyde at oppfatningene tydeligvis er delte, i hvert er det dissidenter hos GM.

 

https://www.gmtraining.com/tmswebtree/techlink/images/issues/dec08/TLdec08e.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del overtro knyttet til syntetisk olje her ser jeg.

 

Overtro og overtro, når det koster 15-20 tusen og ikke ha disse tankene i hode så syns jeg det er greit med overtro, jeg har erfart dette selv 2 ganger og jeg har hvert med og åpna flere av maskinene som har byttet til syntetisk, og det er i grunn nok for meg, jeg TROR OVERTRO:crazysant:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtro og overtro, når det koster 15-20 tusen og ikke ha disse tankene i hode så syns jeg det er greit med overtro, jeg har erfart dette selv 2 ganger og jeg har hvert med og åpna flere av maskinene som har byttet til syntetisk, og det er i grunn nok for meg, jeg TROR OVERTRO:crazysant:

 

Hvordan vet du at det ikke hadde skjedd med mineralolje?

 

Det er ikke først å fremst å løsne dritt for så å sende den inn i oljesila og tette denne som er den syntetiske oljas fremste egenskaper ;)

Endret av Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det ikke hadde skjedd med mineralolje?

 

Det er ikke først å fremst å løsne dritt for så å sende den inn i oljesila og tette denne som er den syntetiske oljas fremste egenskaper ;)

 

Den ene motoren hadde vi oppe og byttet et stempel i og da kikka vi på veivlagere også helt i hundre var veie og lager (ford 305 båtmotor) så ble dett fylt på feil olje og etter 2 timer på nestten tomgang kom de en fin bankelyd og vi kjørte til land ca. 1 time til og da motoren ble plukka fra hverwndre var veiva så slitt at den var bare å kaste olja var som slipepasta. Det samme har jeg værtt med på når det gjelder andre amerikanske motorer også. Men noen stor diskusjon skal jeg ikke lage og alle for gjøre som dem vil med jeg vil ikke ha syntetisk på mine gamle motorer.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene motoren hadde vi oppe og byttet et stempel i og da kikka vi på veivlagere også helt i hundre var veie og lager (ford 305 båtmotor) så ble dett fylt på feil olje og etter 2 timer på nestten tomgang kom de en fin bankelyd og vi kjørte til land ca. 1 time til og da motoren ble plukka fra hverwndre var veiva så slitt at den var bare å kaste olja var som slipepasta. Det samme har jeg værtt med på når det gjelder andre amerikanske motorer også. Men noen stor diskusjon skal jeg ikke lage og alle for gjøre som dem vil med jeg vil ikke ha syntetisk på mine gamle motorer.

 

Alle slike "eksempler fra virkeligheten" har det felles at de ikke er spesielt vitenskapelige, og de har heller ikke noe å sammenlikne med. Hva ville skjedd med motoren dersom det hadde blitt benyttet mineralolje etter sammensettingen? Trolig akkurat det samme, men det får vi aldri svaret på.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle slike "eksempler fra virkeligheten" har det felles at de ikke er spesielt vitenskapelige, og de har heller ikke noe å sammenlikne med. Hva ville skjedd med motoren dersom det hadde blitt benyttet mineralolje etter sammensettingen? Trolig akkurat det samme, men det får vi aldri svaret på.

Uff!! Jeg gidder ikke, du får putte hva du vil, hvor du vil for meg. Jeg gjør det bare ikke, finale slutt!:happyhappy::happyhappy:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår