Gå til innhold

Volvo 242 gtx (turbo prosjekt)

Ranger emnet

skibstad

Anbefalte innlegg

var å kjøpte meg ny bil for noen uker siden i lofoten her er noen bilder av den så håper eg på komentarer. har tenkt å bygge turbo motor i bilen.

Bilen er en 1980 modell har papir på bremser til 220hk. så de må vær muligheter for turbo motor. den var også nesten ikke brukt etter den ble lakkert. er noe rust på koffertlåkk der di har bårt hull til spoiler og eg ser de er litt forran bakhjula på kanalen.

DSC_0091.jpg

DSC_0094.jpg

DSC_0096.jpg

DSC_0097.jpg

DSC_0098.jpg

DSC_0099.jpg

DSC_0100.jpg

DSC_0091.jpg

planen er å sette på bakaksling og ZF girkasse som er forsterka fra bakaxel.se å få tak i en motor med ca 300hk. eller bygge en har en b230f block liggende men den har ikke underspyling så eg tar imot tips vis noen har de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sier meg enig med de over her, bytt blinkers og de lastebil-greine foran under framfangeren. Bilen har jævli med potensiale, men de felgene var ikke helt passende syns JEG.

Allikevel, du har en knallbil der sånn som kan bli grisegrom!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få vekk de lastebil greiene med en gang! og få på plass runde lykter så blir det en perle av en 242.. hvordan motor er det i den ?

bytter ikke lykter. syns di er fine :P er b230a i den nå. men har planer om å kjøpe stor turbo av DaButcher og kansje fk eller ft motor

Den der trenger en avharryfisering!!

Håper ikke det er du som har hengt de lastebilgreiene, stickers, sotet lykter, etc :-P

er jo fint med sota lykter men lastebil greiene skal av når eg får bross fanger eller noe :)

sier meg enig med de over her, bytt blinkers og de lastebil-greine foran under framfangeren. Bilen har jævli med potensiale, men de felgene var ikke helt passende syns JEG.

tror de er 850 felger med noen jævlie spacers. bak er di 5cm å forran 2cm. men eg har litt lyst å ha 18" felger.. er de 18" som passer på 240 uten spacers ?

Allikevel, du har en knallbil der sånn som kan bli grisegrom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har hjerte til å ødelegge en 242 som dette her?? Riv av lastebildrittn å stickers å Senk + brossen du har planer om så har du en stk skamrå volvo! Det der var bare vondt å se på.. 1+

- Nissan Skyline R33 registrert

- Bmw 320d M Sport 06 mod

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod blålilla

(x) volvo 945 turbo vinterbil

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod rød + en del andre volvos å div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selge den ?

nei nettopp kjøpt den :P du skulle bara sett på autodb.. lå lenge der :P

Hvem har hjerte til å ødelegge en 242 som dette her?? Riv av lastebildrittn å stickers å Senk + brossen du har planer om så har du en stk skamrå volvo! Det der var bare vondt å se på.. 1+

stickers ?

er de ingen som liker de sota lyktene ? syns de er fint eg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye ga du for den ?.. helt enig med han over her... den er lei og se på sånn den ser ut nå. . det her kan bli en sykt rå volvo 242

39

Bilen er tøff som den er. Hvilken bil er takluka fra?

takluke fra en bmw tror jeg det er, en jeg kjenner som hadde denna før.. :)

Men få bort det der greiern unner leppa, di var fæl..

er fra bmw ja. vet du modell osv og ? skulle hatt ny pakning og helst elektrisk styring :)

hva mener dere med stickers ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat :respect for trailerstilen

Men som noen her er inne på, kan detta bli en riktig fin bil.

Nye blinkers, felger, senk + å umiddelbart iverksette fjerning av skvettlappene - tror jeg ville begynt der.

Sku likt å visst hva som foregikk inni hue på han som satte på de...

Endret av GolfII87

Volvo V50 T5

Volvo 240GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider