Gå til innhold

mistanke om kilometerstanden er tilbakestilt!

Ranger emnet

KaSMaK

Anbefalte innlegg

hadde kjøp en Mercedes-Benz E-Klasse E 220 D 1997 model.

har mistanke om at kilometerstanden er tilbakestilt. kilometerstanden på EU-godkjennings papiret stemmer som eier har oppgit. men det stemmer ikke med bilens kiliometer stand som viser nå ( det snakk om over 150000kmm i minus)

eg har ringt til og snakket med verkstedet som godkjente bilen og det stemte, verkstedet sier at de skriver ned

kilometerstanden på bilene ut i fra det de ser på displeye og det kan hende at den er tilbakestilt før bilen levert

inn for gidkjenning sier de.

trenger råd om hvordan eg finner ut om den riktige kiliometerstanden. regstrerer vegvesene kilimeterstanden når bilen er EU-godkjent( de gamle og)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la oss si at eg tar teste og resultate viser det seg at den er tilbakestilt. og tidligere eieren nekter for å ha gjort det og rg får heller ikje igjen pengene. hva kan eg gjøre da? anmelde han kansje for å ha jokset med kilimeterstanden. det er jo ulovlig da.

gi noe gode råd folkens!

Endret av KaSMaK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

la oss si at eg tar teste og resultate viser det seg at den er tilbakestilt. og tidligere eieren nekter for å ha gjort det og rg får heller ikje igjen pengene. hva kan eg gjøre da? anmelde han kansje for å ha jokset med kilimeterstanden. det er jo ulovlig da.

gi noe gode råd folkens!

Hvis forrige eier hadde bilen på siste Eu-kontroll så viser jo denne Km-stand da, i tillegg kan du som sagt finne ut hvilket forsikringsselskap forrige eier har brukt, sjekke siste innrapporterte km-stand hos dem.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider