Gå til innhold

Hvilken motorblokk lakk?

Ranger emnet

kris

Anbefalte innlegg

Kom over noe lakk på boks som inneholdt 99 % aluminium eller noe i den duren. Tåler en god del varme og har den blankeste finish jeg har sett på vanlig lakk.. (prøvd en del sorter) Hvor motstands dykti den er mot slag og riper er jeg ikke sikker på da.. Men det koster jo kun under 100 lappen for en boks så du kan jo kjøpe og teste..?

Fåest hos de fleste lakk og div. forretninger..

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bengalakk er fin og billig. du trenger strengt tatt ikke varmelakk på blokka siden de fleste lakktyper tåler 100 grader. (mulig det blir varmt på den siden som har exosen.) varmebestandig lakk har en lei tendens og bli veldig matt hvis du bruker motorvask/avfetting ofte.

Jeg ble anbefat og bruke bengalakk hos lakkspesialisten i trondheim

-frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

Har du noe navn/merke på denne lakken Larson?

Ja, den er av merke areceal, heter ALU800 og inneholder visstnok 99,5% aluminium. Produsenten hevder også at den tåler rundt 400 grader. + at den tåler litt forskjellige syrer og kjemikalier. Hvor godt vet jeg ikke for jeg har ikke testet den så mye, bare lakkert noen smådeler.

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider