intransfer Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Har tanker om å bestille en ny Golf. Men jeg er litt usikker på motorstørrelse. Bruker bilen stort sett til langkjøring, mellom 5000 og 7000 km pr år. Er i ferd med å lande på 1.4 TSI 122 hk med manuell gir. Holder det på motorveien og på landeveiene rundt om kring? Burde jeg kanskje valgt en diesel motor? Jeg har prøvekjørt og følte at 122 var nok, men var mer opptatt av støy (hvor stille det var :-) ) og glemte å teste den godt nok på motorvei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Ser ingen god grunn til å velge Diesel om du ikke kjører mer enn det, eneste må vel være prisen ved videresalg, men så har du vel dyrere innkjøpspris og høyere servicekostnader på en diesel. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 (endret) 122-hestern er iallfall veldig morsom bil.. :) Spør du meg er det nok effekt for motorveikjøring, og eneste støyen er litt vindsus. Endret September 14, 2009 av eiriksmil Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle3 Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Må ha diesel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet Oktober 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2009 122-hesteren er en veldig fin motor med veldig bra dreiemoment ift. størrelsen. Husker jeg ikke feil er det 200Nm i den. Til sammenligning var det 210Nm i de gamle 1,8 Turbo motorene med 150hk i VW/Audi. Har fått veldig bra omtale i tester, så dette holder helt sikkert mer enn godt til din langkjøring. Den nye 1,6/105hk common rail dieselen koster derimot ca 12.000,- mindre og har litt høyere dreiemoment (250Nm). Disse nye dieselene er veldig fine, men på langkjøring ville muligens valgt bensinutgaven. Begge kommer til å selge bra, garantert, så verditapet blir nok ganske likt. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.