Digitech Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Er muligens av typen som fort møter grensen for mitt kunnskapsspekter når det gjelder bil, alternativt ikke nok tro på egen kunnskap. Pga tid- og plassmangel, satte jeg inn bilen min på verksted for å få de til å gjøre diverse, inkludert skifte et par foringer i forstilling, noe som medførte at det måtte foretas 4-hjulskontroll. Dette var som bestilt. Underveis får jeg bla telefon om at de ikke får til å stille bakhjulene pga skruer/muttere sitter for hardt. Ok, bare ta forhjulene da, sa jeg, pga tid til innlevering og henting ved verksted i forhold til jobben min. Når jeg får den tilbake ser jeg fort at luftslangen til ene bakdemperen(aut. nivåreg.) har falt/blitt trukket ut. Kan jeg dermed anta at den har stått skjevt under justeringen av framhjulsstillingene eller skjer justeringen med hengende hjul? Hvis førstnevnte er noen enige i at det er en særs rimelig grunn for klage på utført arbeid? Ble med et usikker på mitt inntrykk(pga mangel av erfaring)justeres hjulstilling med hjulet i bakken eller er det andre ting man går etter. Jeg mener det er med hjulene i bakken, men vil bare bekrefte før jeg kontakter verkstedet. :hvaskjera Siter 2010 Skoda Superb Greenline 1996 Opel Omega 2.5CD Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Bilen står ikke med hjulene opp i lufta. Vil tro de fleste har løftebukker som er en firesøylers-løftebukk som hele bilen står på. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Bilen SKAL stå på hjulene under en slik kontroll. Om den henger i luften blir jo ikke hjulvinklene reelle. Samtidig syntes jeg at unskyldningen dems om at ditt og datt sitter for hardt er VELDIG tynn. Det er jo dette dem driver med, men det er jo en sak mellom deg og dem mtp at det var snakk om tid osv. My two cents =) Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Skruer/stag som sitter fast = Rustløser, altså Relekta PRO SUPER eller Prolong og varme, skjærbrenner :yodude: Så det er jo bare dårlig arbeidsmoral!! Det er noe som heter sluttkontroll på utført arbeid, og bilen SKAL være som den var da den kom, når den kjøres ut igjen.. Ingenting skal dette av, eller være avplukket uten din godkjenning! Og ting skal gåes over etter utført arbeid for å se til at alt er ved sine fulle fem.. Hjulvinkler stilles ALDRI med hjul i friluft.. Latskap og slurv kaller jeg det der, krev omarbeid eller penger tilbake/velg en annen forhandler og send regning til verksted ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.