Danny Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 har akkuart satt inn en turotrykksmåler i min 1,9 tdi. Den måler riktig og jeg har gjort alt helt korrekt. Bare det at når jeg drar over 0,5 og oppover så dirrer instrumentet. en irriterende dirrelyd... Har en kamerat som hadde samme greia, og han snakket om og smøre slangen inn til instrumentet osv.. Noen som vet hva dette kommer av? Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 det er helt normalt. monter et lite bensinfilter av den typen du dytter slangen inn på i endene. dem er hvite å du kan se filteret inni. da går dirringen bort. min teori er at det er forlite kammer i innsuget til at turboen klare å holde oppe trykket på et jevnt nivå. Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Ikke tilfeldigvis Eqqus måler? Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet September 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 Trengte ingen filter. Måtte bare koble om på t-stykket. Slangen fra måleren skal inn på det tappen som har en metallbit i seg. Videre koblet jeg en vanlig vacum slange bort til nippelen som sitter fast på innsug-slangen. Det siste tappen tok jeg bare en liten bit med slange og skrudde fast en skrue i enden for og tette. Fikk helt korrekt måling, nålen dirrer ikke mer og instrumentet er lydløst! ;) Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 15, 2009 Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 Du bruker ikke T-stykke til spylervæske med tilbakeslagsventil vel? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danny Skrevet September 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 Du bruker ikke T-stykke til spylervæske med tilbakeslagsventil vel? Nei, T-stykket som fulgte med turbotrykk instrumentet så klart. De andre t-stykkene har jo ingen metallbit i seg. Siter Golf 4 1,9 tdi 2001 - 4motion http://www.bilforumet.no/golf-4/241296-golf-4-edition.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.