rolfi Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Hei. Bare et spørsmål. Går det å legge matt klarlakk rett oppå grunning? Vil ha den matte, grunningsgrå fargen. Men grunning er vel ikke akkurat direkte vannbeskyttende, tenkte derfor å legge over matt klarlakk for å få noe som beskytter. Noen som har tips eller svar? :) Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordhagen Skrevet September 14, 2009 Rapporter Share Skrevet September 14, 2009 Etter min hoderegning kan jeg ikke skjønne annet enn at det burde gå an.. Men kanskje ikke primeren ser så lekker ut med klarlakk oppå? Den er jo ikke ment for å gjengi farge egentlig. Selv ville jeg nok uansett lagt et par fargestrøk oppå primeren for å få en jevnere farge, men fargen er jo ikke ment å beskytte noe, så det er vel ingenting i veien for å legge klar rett oppå grunning. Gjør en test på noe annet enn bilen først og legg ut bilder! La det gjerne ligge noen dager også for å se om kjemien stemmer ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet September 15, 2009 Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 Er ikke noe problem og legge klarlakk oppå non sanding grunning ;) Skjer ofte at jeg gjør det da jeg lakker deler som skal ha 2 forskjellige farger, legger farge litt innpå og klarlakk på resten, teiper opp dagen etterpå og legger den andre fargen ;) Og har faktisk stått og sett på og tenkt:fan, det der var jo stili! Feks nye toyota prius? ser jo ut som er matt grå, men er faktisk lakka i 3 sjikts, grå bunnfarge, med bitte bitte litt perle i effekt strøket ;) Veldig OT, men JA klarlakk på grunning går ;) Husk å få skikkelig dekk overalt da ;) Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet September 25, 2009 Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 Hei. Bare et spørsmål. Går det å legge matt klarlakk rett oppå grunning? Vil ha den matte, grunningsgrå fargen. Men grunning er vel ikke akkurat direkte vannbeskyttende, tenkte derfor å legge over matt klarlakk for å få noe som beskytter. Noen som har tips eller svar? :) men du, har et tips til deg ;) Du trenger ikke å legge mattklarlakk over skikkerlig 2k fyller. Når den har herda tåler den vann. Jeg vannsliper biler vær dag, inget problem. har kjørt med grunnet panser i hele sommer, funka fint. Om du mener vanlig grunning ville jeg anbefalt deg å handla inn 2k lakk istedet med fargen du skal ha, blir mye penere Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2009 men du, har et tips til deg ;) Du trenger ikke å legge mattklarlakk over skikkerlig 2k fyller. Når den har herda tåler den vann. Jeg vannsliper biler vær dag, inget problem. har kjørt med grunnet panser i hele sommer, funka fint. Om du mener vanlig grunning ville jeg anbefalt deg å handla inn 2k lakk istedet med fargen du skal ha, blir mye penere Takker for svar. Har funnet den "perfekte" fargen, og det er en skikkelig grunning. Vil legge klarlakk oppå for å få litt mer beskyttelse. Er det kun grunning føler jeg det blir litt "tynt". Er matt klarlakk dyrere enn blank? Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet September 26, 2009 Rapporter Share Skrevet September 26, 2009 Takker for svar.Har funnet den "perfekte" fargen, og det er en skikkelig grunning. Vil legge klarlakk oppå for å få litt mer beskyttelse. Er det kun grunning føler jeg det blir litt "tynt". Er matt klarlakk dyrere enn blank? Okei, jeg har aldri gjort det men det funker vell sikkert. mja, ligger vell på det samma i prisklasse. Vet ikke om du må innom en lakkforhandler å skaffe deg det men Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2009 Okei, jeg har aldri gjort det men det funker vell sikkert. mja, ligger vell på det samma i prisklasse. Vet ikke om du må innom en lakkforhandler å skaffe deg det men Ja, er lakkforhandler alt skal kjøpes hos :) Mange takk for gode svar. Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg