vræææl Skrevet September 15, 2009 Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 noen som har erfaring med bruk av kopperpakning for å senke kompresjon på 16v, isteden for å dreie av stempel forresten? :respect Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 15, 2009 Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 Jeg har ikke noen erfaring med det, men man bruker det mye på støtstangsmotorer, og på OHC/CIH-motorer så må man tenke på registeret, både at det er langt nok og at man får en forskyvning av kammen(e) som kan korrigeres ved hjelp av justerbart kamdrev. Det er en mye bedre løsning enn dreie ned stempel, som man helst bør unngå, da det svekker stemplene, og det vil man vel ikke på turboitrimmet motor med høy effekt. Den beste måten er nye smidde stempel med rom for lavere komp. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vræææl Skrevet September 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 den ekstra høyden er ikke noe problem vel, differansen er så liten at det går innen strammingen til kjeien.. men tenkte på holdbarhet, om noen har brukt dette og at det noenlunde har fungert uten ras med engang du starter opp :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.