Gå til innhold

Problemer med Alpine CDE-102Ri

Ranger emnet

Concker

Anbefalte innlegg

Hei. jeg kjøpte meg en Alpine CDE-102Ri og koblet den opp på min Omega B 95mod.

Spilleren fungerer og gir bra lyd, skal ikke klages på det MEN.

Spilleren lagrer ikke noen instillinger verken på radio,ipod,aux noenting. eneste jeg får den til og lagre er vilken farge jeg skal bruke.

Dette er meget irriterenes da jeg må justere bass/diskant for hværgang jeg starter bilen. har lest gjennom bruker manualen sikkert 20 ganger nå uten hell.

Jeg begynte og tro at det kanskje er 1 ledning jeg har glemt som går til batteriet. så jeg koblet alt ned igjen og begynte på nytt. uten hell.

Alle kontaktene blir koblet gjennom iso kontakten som er det fra før men "minne" fungerer altså ikke. jeg har 2 kontakter som jeg ikke bruker. Rosa/svart og Blå/hvit. i manualen er dette fjærnkontroll og tlf.

Så begynner bli litt sur nå da det er et reint %&/() og få sakene på plass inne i det trange rommet der ;)

Men tilbake til saken. er det noen som har peiling på hva dette kan være? evt har samme spiller?

Begynner mistenke om det kan være forskjellig koblet på iso kontaten fra bilen og den som går på spilleren men da er det rart at alt annet fungerer?

Så takker for hjelp/svar.

Mvh: Daniel

Audi A4 Sedan, 2.4l Quattro 98"

------------------------------

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg koblet opp min spiller, riktignok en pioneer, måtte jeg bytte om den gule og rød ledningen på isokontakten slik at spilleren ikke mistet all strøm når man skrudde av tenningen.

Kanskje noe i samme gate på alpine? På pioneer står det iallfall det i instruksjonsheftet :)

Tusen takk! :D

det funka :D

Rart apline ikke skriver noe om dette ?

anyways, tipper det er pga forskjell på iso kontakta fra bilen som da varierer fra merke til merke ? det fungerer vertfall nå.

Satser vi bare på at batteriet ikke er flatt i morgen ^^

Audi A4 Sedan, 2.4l Quattro 98"

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider