Gå til innhold

Mine skala-crawlere

Ranger emnet

FunkyHunk

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp laga en video av mine radiostyrte crawlere.

Tenkte det var noen som hadde lyst å se.

Den svarte Hiluxen er bygd custom, med karosseri fra tamiya og Trailfinder-understell fra http://www.rc4wd.com.

Hiluxen har en 55 turns motor og tamiya esc, d40 akslinger, hjemmelagde bladfjærer, 2trinns girkasse og mye hjemmemekka småtteri pluss en hitec 9kg (ca) styreservo. Gir servoen er en billig hpi-servo som jeg hadde liggende.

Den røde pickupen er en Axial SCX10 som er bygd stortsett original. Men den har 8.5 turns 5000kv Novak Havoc Sport Børsteløs-system. Styreservoen er en 15kg's Mayhem servo.

Kjempemorsomme biler å klatre med.

Litt synd da, jeg fikk masse vann inn på esc'en til Hiluxen, så den ble ikke med på mer enn halvparten av videoen.

Jeg ber om unnskyldning for musikken, måtte bare slenge på nå gamle sanger jeg og en kompis hadde laga for mange år siden pga den teite youtube copyright-mannskiten.

Her er videoen:

Hva syns dere?

Legg gjerne igjen ratings og kommentarer :p

Endret av FunkyHunk
la til fungerende videolink

'66 Mustang, '75 Taunus, '75 mk2 RS2000, '77 Transit, '86 XR3I, '95 Scorpio.

"Gamle ford lekker ikke olje, de bare markerer territoriet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kule dem ja :) Har alt utenom skalabiler jeg :p Nærmeste er vel en Tamiya CR-01 jeg har :p Men du trenger en vinsj til Hiluxen :D 4x4rc.no har vinsjer til 1:10 og 1:8 skala :) Og har du fungerende lys på den?

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fete biler :)

Og ikke minst, fet eJay-musikk :D Haha! Minnene strømmer på når man hører slikt :thumb

Takker :)

Ja, rota mye med eJay en gang i tia, det ble mange rare sanger :p

Kule dem ja :) Har alt utenom skalabiler jeg :p Nærmeste er vel en Tamiya CR-01 jeg har :p Men du trenger en vinsj til Hiluxen :D 4x4rc.no har vinsjer til 1:10 og 1:8 skala :) Og har du fungerende lys på den?

Hiluxen har jeg fungerende lys på ja, men ikke noe jeg styrer fra kontrollen, ennå ihvertfall. Har sånn smått ideer om å bygge om en servo til å styre lysene. Vinsj hadde vært moro, tenkte kanskje å sette på vinsj på Axial-bilen. Den røde i videoen. Den skal jeg sette på et landrover defender karosseri etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine biler:) Ossen er det å kjøre dem? Blir man fort lei av å bare crawle?

De er ganske morsomme å kjøre, og etter ca et år inn i denne delen av hobbyen er ikke jeg blitt lei av det.

Har man et stort område å kjøre på så er det vanskelig å bli lei.

Det er også moro å modifisere og bygge sånn at bilen klatrer bedre, styre med lys, dempere, fjærer, andre dekk osv osv.

Halve moroa for min del er å skrue :)

Men det er opp til hver enkelt hvor mye skruing det blir da.

Sjekk ut http://www.norcc.com sitt diskusjonsforum for andre norske skalacrawlere hvis du vil ha mer info nice.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ganske morsomme å kjøre, og etter ca et år inn i denne delen av hobbyen er ikke jeg blitt lei av det.

Har man et stort område å kjøre på så er det vanskelig å bli lei.

Det er også moro å modifisere og bygge sånn at bilen klatrer bedre, styre med lys, dempere, fjærer, andre dekk osv osv.

Halve moroa for min del er å skrue :)

Men det er opp til hver enkelt hvor mye skruing det blir da.

Sjekk ut http://www.norcc.com sitt diskusjonsforum for andre norske skalacrawlere hvis du vil ha mer info nice.gif

Takk for mye fin info:)

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...