Thomas ST200 Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Hei folkens! Jeg pønsker litt på å bytte motor i bilen til tøtta :p Satser på en 1,8 eller 2,0 regner jeg med? Det er orginalt en 1,6 i den. Er det noen som har peiling på om f.eks calibra 2.0 passer oppi? Tenker på motorfester og girkasse. Eventuelt om man tar med calibrakassa, passer det da? Utgangspunktet er en opel Tigra 97 modell, 1,6 Er 106 HK eller deromkring, hadde vært bra med 50-60HK+ mer i den :D Siter Thomas ST200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer8583 Skrevet Desember 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2009 Slenger ut denne linken da jeg vurderte det samme til min tigra (når jeg hadde den i min ungdomstid) http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&apid=15&mid=15&l=15 Lykke til Siter 86 Ford Orion[X] - 87 Toyota Camry[X] - 88 VW Golf 2[X] - 89 VW Polo[X] - 91 Volvo 240[X] - 94 Renault R19[X] - 95 Opel Tigra[X] - 98 Opel Vectra stv [X] Kontaktperson for Club-Vaux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas ST200 Skrevet Februar 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2010 Slenger ut denne linken da jeg vurderte det samme til min tigra (når jeg hadde den i min ungdomstid) http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&apid=15&mid=15&l=15 Lykke til Bra side, takk for den :) Dær står det meste! Kansje det blir mekka litt ombygging no :p Må se kass motor æ får tak i :D Siter Thomas ST200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelKlatt Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Viss du ikke er ute etter noe avansert ombygging, så kan du vurdere X18XE/Z18XE fra Astra G. Samme blokk som 1,4 og 1,6 motoren mener jeg. Passer rett i motorfestene og kan bruke samme girkasse. Siter 1999 Opel Corsa B CDX 1,4 16V. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas ST200 Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Viss du ikke er ute etter noe avansert ombygging, så kan du vurdere X18XE/Z18XE fra Astra G. Samme blokk som 1,4 og 1,6 motoren mener jeg. Passer rett i motorfestene og kan bruke samme girkasse. Ho sjøl va litt "uheldig" i dag... Var på kjøretur, så stoppa plutselig motoren å det blei bergingsbil... Kjærring å to unga med fullt pikkpakk :s Men nok om det, no må (MÅ) nåkka gjøres.... Skal først plokke av toppen for å se om det er ras der (var ingen ulyd anna enn at motoren tørner tilsynelatende med 0 komp) Kan jo være heldig med register ras. Noen som vet om man erfaringsmessig knuser eller beholder toppen ved register reim brudd på disse? Har en X18XE på handa, vil denne fungere med tanke på elektronikken? (det er en X16XE som står i bilen) All hjelp i nærmeste fremtid er nyttig :) Må vel hive mæ rundt til helga allerede :s Så skal æ vurdere om æ legg ut bilda av prosessen om interessen her er tilstede, er det inga respons er det vel ingen som har interesse av å se hvor stor "feilen" er...? Siter Thomas ST200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg