RubenMp Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Hallais! Jeg har bestemt meg for å kjøpe en HiLux, men de ser så lite pen ut med de små orginal-hjulene, derfor skal jeg sitte på 35 eller 37" hjul(jeg vet det lar seg gjøres), og da lurte jeg på, må jeg skifte hele understellet da, eller holder det med å skifte dempere og fjærer? Da har jeg altså tenkt på denne HiLux'n http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19026842&folderId=48844 med disse hjulene http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18839924&folderId=48844 Håper på raske og informative svar, Ruben! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1granada Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Ser ut til at den bilen er en bakhjulstrekker, og ikke 4x4. Mener de da er lvere enn 4x4, så det er vell neppe noe særlig egnet til heving å store hjul. Jeg ville heller funnet en med 4x4, da de muligens er noe høyere og mer egnet for heving og terreng hjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Hei. De felgene/dekkene passer ikke på den Hiluxen. Skal du gjøre noe tøfft med den så senk og sleng på en rå lakk + diverse. Du må nok ha en 4x4 skal du heve og da får du max 31" på som blir godkjent. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 som de over her sier er dette en bakhjulstrekker, og de har et helt annet hjuloppheng enn 4x4, ikke får du felgene til en 4x4 til å passe på bakhjulstrekkeren heller uansett skal det MYE mer enn bare litt heving til for å få plass til 37" på en 4x4 hilux du må bytte ut fjærer og dempere, pluss at du må kappe opp ganske mye i hjulhusa på bilen for at det skal bli plass til så store hjul... husk at det skal være plass til måde innfjæring og sving og. ikke umulig man i tillegg må til med et karosserihevesett for å få plass... biltilsynet vil uansett ikke godkjenne en slik bil, og havner man da i ei ulykke kommer man sannsynlig vis til å kunne få både regresskrav, og erstatningskrav... verdt å tenke over... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 De 2wd hiluxene passer best til å gjøre slik med: Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RubenMp Skrevet September 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Takk for svar alle sammen. Siden dette da ikkje gikk, har dere forslag til noe artictruck-ish til 40-50k? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Hilux 4wd? :) http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=960689;Modified=1250525310 Sånn f.eks Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RubenMp Skrevet September 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Den var så og si alt jeg så etter, men det er grønne skilter på den, men fremdeles er det 4-seter. Vil det si at den kun er godkjent for 2 stk, eller kan man være 4 stk? Lovlig tenker jeg da.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yeepzi Skrevet September 16, 2009 Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Den var så og si alt jeg så etter, men det er grønne skilter på den, men fremdeles er det 4-seter. Vil det si at den kun er godkjent for 2 stk, eller kan man være 4 stk? Lovlig tenker jeg da.. hehe registrert me 4seter har du lov å ha 4 stykk i biln... men e vel sånne førbanna klappsæta som du såvit kan sitte i på en snartur te butikken... Siter -Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244 X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RubenMp Skrevet September 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2009 Men det gjør meg ingenting, for jeg skal sitte i førersete! :) Men jeg kan ha 3 passasjerer + fører i bilen altså? Selvom det er grønne skilter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 17, 2009 Rapporter Share Skrevet September 17, 2009 Ring selger og hør du, er lettest det. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg