Gå til innhold

Hva er galt med bilen min?

Ranger emnet


kroffer

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med bilen min, men er ikke sikker på hva det er. Det er en '86 320i, med portet topp og grenrør med et 323i eksosanlegg.

Det som er:

 

Bilen ryker fælt! Altså det kommer mye mer eksos uttav den enn normalt. Men røyken er helt hvit og lukter ikke noe spesiellt. Altså er den ikke grå eller stinkende. Jeg tror også at jeg har forbruk på kjøleveske. På den check-tingen inne i bilen så lyser det på motoröl og kuhlerwasser. Jeg har peilet oljen og det er tilstrekkelig! kjøleveskelyset kommer på allerede før motoren har oppnådd arbeidstemperatur. Det er også tilstrekkelig med kjøleveske.

 

Jeg tror det har vært slik siden jeg kjøpte bilen i oktober.

 

Den beste diagnosen jeg har kommet frem til er at toppakningen ikke er tett, trenger ikke nødvendigvis å være mellom sylindrene. Og at det da blir noe tull med kjølevesken og øljetrykket..?

 

Noen andre som har en bedre ide? Hvis det er noe som er uklart i forklaringen min, så spørr gjerrne slik at jeg kan utdype :)

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kroffer

Jeg har et problem med bilen min, men er ikke sikker på hva det er. Det er en '86 320i, med portet topp og grenrør med et 323i eksosanlegg.

Det som er:

 

Bilen ryker fælt! Altså det kommer mye mer eksos uttav den enn normalt. Men røyken er helt hvit og lukter ikke noe spesiellt. Altså er den ikke grå eller stinkende. Jeg tror også at jeg har forbruk på kjøleveske. På den check-tingen inne i bilen så lyser det på motoröl og kuhlerwasser. Jeg har peilet oljen og det er tilstrekkelig! kjøleveskelyset kommer på allerede før motoren har oppnådd arbeidstemperatur. Det er også tilstrekkelig med kjøleveske.

 

Jeg tror det har vært slik siden jeg kjøpte bilen i oktober.

 

Den beste diagnosen jeg har kommet frem til er at toppakningen ikke er tett, trenger ikke nødvendigvis å være mellom sylindrene. Og at det da blir noe tull med kjølevesken og øljetrykket..?

 

Noen andre som har en bedre ide? Hvis det er noe som er uklart i forklaringen min, så spørr gjerrne slik at jeg kan utdype :)

 

Så lenge den ikke bruker vann, er nok alt i orden:)

Det er ganske normalt at disse bilene lager en del røyk når det er kaldt..

 

Det som gjør at Kuhlwasser dioden lyser, er sikkert at føleren din er ødelagt..og motorolje dioden lyser visst oljenivået er på midten av peilepinnen og nedover

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår