asona_er_best Skrevet September 17, 2009 Rapporter Share Skrevet September 17, 2009 Hei, jeg har en opel kadett 1,2 1976 mod som har stått hele vinteren og blitt ''pusset opp'' og jeg må ta en runde eller to for å kjøre den rein litt før EU kontroll, litt pga bremser og slikt.. bilen er i veldig god stand forøvrig. Men, jeg har ikke lappen og har veldig lyst til å kjøre selv med denne, kan jeg øvelsekjøre med prøveskilter og L bak? og en annen ting ang prøveskilter, hvor kan jeg kjøre? kan jeg ha flere enn 1 passasjer? hvor lenge kan jeg kjøre? Svar mottas med takk, er det noe mere jeg burde vite så spytt ut;) MVH Daniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet September 17, 2009 Rapporter Share Skrevet September 17, 2009 Du kan ikke øvelseskjøre med prøveskilter. Drammen trafikkstasjon kan nok gi deg noen gode svar på resten av spørsmålene. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet September 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2009 takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet September 17, 2009 Rapporter Share Skrevet September 17, 2009 alt det du spør om står bakpå arket prøveskiltene er festa til ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet September 17, 2009 Rapporter Share Skrevet September 17, 2009 Hei, jeg har en opel kadett 1,2 1976 mod som har stått hele vinteren og blitt ''pusset opp'' og jeg må ta en runde eller to for å kjøre den rein litt før EU kontroll, litt pga bremser og slikt.. bilen er i veldig god stand forøvrig. Får prøveskilt uten at de ser bilen Men, jeg har ikke lappen og har veldig lyst til å kjøre selv med denne, kan jeg øvelsekjøre med prøveskilter og L bak? Den er jo svart, nei. og en annen ting ang prøveskilter, hvor kan jeg kjøre? kan jeg ha flere enn 1 passasjer? hvor lenge kan jeg kjøre? Hvor kommer ann på hva du sier på trafikkstasjonen og hvem du snakker med. Sier du f.eks prøvekjøring i vestfold, så er det mulig. Men noen er strengere enn andre... Prøve skilt er for flytting/testing av bil, ikke folk. Prøveskilt gjelder fra 00:00 og slutter kl. 24:00. http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Proveskilt Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet September 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2009 tusen takk for svar karer, da ble det ''shotgun'' i helgen. oppkjøring neste mandag;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stimpee Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 litt gammel post da men. (Prøvekjennemerke må ikke brukes til ordinær transport av personer og gods) ble stoppet i dag å da måtte alle passasjerene gå ut av bilen, og politiet sa vi skulle være heldige å ikke få bot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2009 Går fint an å bli stoppet med full bil på prøveskilter.. Har skjedd meg flere ganger det.. Har bare sagt at det er pga testing av dempere og slik. Derfor jeg hadde med passasjerer.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
catopett Skrevet April 6, 2021 Rapporter Share Skrevet April 6, 2021 På 9/17/2009 den 8:12 PM, DeVille skrev: Får prøveskilt uten at de ser bilen Den er jo svart, nei. Hvor kommer ann på hva du sier på trafikkstasjonen og hvem du snakker med. Sier du f.eks prøvekjøring i vestfold, så er det mulig. Men noen er strengere enn andre... Prøve skilt er for flytting/testing av bil, ikke folk. Prøveskilt gjelder fra 00:00 og slutter kl. 24:00. http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Proveskilt PRØVESKILT, sier seg selv, for prøvekjøring, nå heter det ikke prøveskilt da, bare ett kallenavn, det heter DAGSKJENNEMERKE, det er bare en tilleggsting at man kan bruke de for flytting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
catopett Skrevet April 6, 2021 Rapporter Share Skrevet April 6, 2021 For å få Dagskjennemerke må kjøretøyet være i teknisk fosvarlig stand, dette sjekkes ikke på trafikkstasjonen men, blir du stoppet av UP eller utepatruljen til STV, blir skilter inndratt og du vil bøtelegges for uvettig ferdsel i trafikken (Vegtrafikklovens §3) og kan risikere å miste lappen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg