Gå til innhold

Bygge anlegg i Audi A4 stv B6

Ranger emnet

vwvento

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A4 stv b6 som jeg vil få bedre lyd i...

Ang musikksmak så går det i alt fra trance til svensktoppen.

Vet at det går ann å få en str større høyytalere i dørene,men hva skal man velge?Det er 4 høyttalere pluss diskanter som skal byttes i dørene.

Det finnes jo så ufattelig mange forskjellige typer til forskjellig musikk!Forslag?

Det som plager meg mest av alt er orginalspilleren...den spiller ikke MP3 og lyden kan kun skrues opp på 30.Hvis det blir ny spiller blir det en 2DIN.Vurdert med DVD og NAV.Men hvilken spiller skal man velge der?

Så på ebay,og der kunne jeg få en Pioneer spiller 3000 kr billigere enn hos bilradiospesialisten.

Noen forslag til spiller?

Han jeg kjøpte bilen av har montert en 10"s basser med forsterker baki,men føler ikke at den gir noe særlig lyd i det hele tatt.Tror heller ikke den er bygget i kasse.Bare satt rett inn i veggen mot bakskjermen.Jeg vil beholde bagasjeplassen,men fremdeles ha en basser som gir god lyd!Hva med en basser på hver side?10 eller 12?Hva gjør jeg?

Forsterker?

2 kanals kun til bassen eller en 4-6 kanals til bass,front og rear?Eller bruke en forsterker til bassen og koble høyttalerne på spilleren?

Det sitter 11 høttalere i bilen uneom bassen.En foran i dashen som en senter,4 i dørene pluss 4 diskanter og 1 på hver side ved bakrutene.

Fikk et tilbud fra bilradiospesialisten på mellom 15 og 20 tusen for 4 høyttalere med diskanter og en 2DIN spiller...synes dette hørtes mye ut i og med at man kan få samme spilleren på ebay for 2500kr uenom frakt!

Det jeg trenger hjelp til er hvilke spiller,høyttalere,basser og forsterker jeg bør gå for,og hva jeg skal koble til forsterker og ikke.

Anlegget er ikke noe problem å koble opp.Det har jeg gjort før!

Eneste er at det må spilles inn og så må noen justere lyden i bilen til det optimale.

Jeg vil ha en klar og fin lyd i bilen,samtidig som man kjenner at man også har en basser!

Håper noen kan hjelp meg litt på vei.Er ikke så lett å komme inn i en bilstereobutikk og ikke vite hva man trenger.For alt eg vet blir jeg lurt til å kjøpe noe som er dyrere enn hva jeg trenger.

På forhånd takk for hjelpen!

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og lyden kan kun skrues opp på 30.
Kort info: Dét har ingenting å si på hvor høyt det blir. 4x20 watt er det fra de fleste spillere, uansett om skalaen går til 30, 50 eller 100. ;)

Han jeg kjøpte bilen av har montert en 10"s basser med forsterker baki,men føler ikke at den gir noe særlig lyd i det hele tatt.Tror heller ikke den er bygget i kasse.Bare satt rett inn i veggen mot bakskjermen
Tror du mener den originalmonterte der kanskje, om enn den ikke er en 10". Spandér gjerne et bilde og legg ut her, alltid morsomt med en 10" som ikke kan høres... :D

Har ellers en ferdig pakke til B6 Avant i nettsjappa mi til 12K , som jo kan justeres mer til ditt behov inkl. en spiller f.eks.

_khudos_khudosaudia4_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det går ann å få en str større høyytalere i dørene
Sikker? Der sitter 6,5" der nå, skal du ha inn en 8" blir det jo litt jobb...
Så på ebay,og der kunne jeg få en Pioneer spiller 3000 kr billigere enn hos bilradiospesialisten
Skygg unna amerikanske spillere, er endel funksjoner som ikke fungerer i Europa, det er jo en grunn til at prisen er litt rimeligere. ;) Bruktprisen om den skal selges igjen blir også tilsvarende lavere enn en Euro-spiller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du mener den originalmonterte der kanskje, om enn den ikke er en 10". Spandér gjerne et bilde og legg ut her, alltid morsomt med en 10" som ikke kan høres...

Det er en ettermontert 10" der...bygget ny vegg og bygget forsterker inn ved siden av...er heller ikke noe pent gjort!Har bygget anlegg i peugeoten min..en 106,og der er det knallbra lyd!Klar og fin,samtidig som det dunker godt;)

Han på bilradiospesialisten sa at det ikke var noe problem å gå opp en str på høyttalere.De skulle gå rett inn i de orginale hullene!

Vet ikke hvordan man legger inn bilder forresten....

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider