Gå til innhold

Skal kjøpe passat stv 2002-, spørsmål om motor!

Ranger emnet

Stian0

Anbefalte innlegg

Hei!

På lørdag tar jeg turen til hamar for å hente en Passat STV 2002mod 1.9TDI 130HK. I dag kjører jeg audi a4 -95 1.6 bensin med 100hester, og lurer bare fælt på om det blir stor forskjell :P

Har ikke kjørt biler med TDI før, og lurer bare på om det er stor forskjell når det kommer til akselerasjon osv. Syns at 1.6 er ganske så seig og dårlig.

Lurer også på hvor det lønner seg å chippe, kan det lønne seg å dra til sverige å gjøre det? Er vel lavere priser der? (Bor i sarpsborg)

Og noen som har peiling på hvor mye det vil koste i avgifter å registrere det?

Endret av Stian0

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du mener det er noe annet enn en gammal polo? ;) hehe

Haha, det er jeg ihvertfall HELT sikker på :D

Den gamle røysa hadde 54 hester i 1992, og jeg tror ca halvparten har dødd, og resten halter avgårde med hofteproteser og benskjørhet.

Den bilen skal bli spiker i løpet av få måneder :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan GLEDE deg!! Jeg gikk fra en 1997 a4 1.6 avant til en 2002 tdi 131hk passat.. Det var noe annet!:-) Audi brukte ca 13sek 0-100 mens Passat, 7.5... Så for en vanlig stasjonsvogn til en fornuftig pris å være er dette en god bil! PS, hvis du vil se en meget godt vedlikeholdt blå Highline 2002 Passat 1.9tdi 131hk med 18" rs4 felger til rimelig pris og litt nærmere enn Hamar, ta kontakt. Skal legge den ut for salg men har ikke tatt bilder ennå.. 47938462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan GLEDE deg!! Jeg gikk fra en 1997 a4 1.6 avant til en 2002 tdi 131hk passat.. Det var noe annet!:-) Audi brukte ca 13sek 0-100 mens Passat, 7.5... Så for en vanlig stasjonsvogn til en fornuftig pris å være er dette en god bil! PS, hvis du vil se en meget godt vedlikeholdt blå Highline 2002 Passat 1.9tdi 131hk med 18" rs4 felger til rimelig pris og litt nærmere enn Hamar, ta kontakt. Skal legge den ut for salg men har ikke tatt bilder ennå.. 47938462

øøøh.. 7,5 sek? Jaja, nå har jeg hørt det også.

Jeg gikk fra en Sunny 1.6sr på 100hk til Passaten jeg har nå (130hk), og det er ikke såå stor forskjell på Passaten og Sunnyen altså. Ikke er jeg særlig begeistret over bunndraget heller.. En kompis av meg har en Golf 3 1.9tdi stv. (110hk) den er mye sterkere enn min Passat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøøh.. 7,5 sek? Jaja, nå har jeg hørt det også.

Jeg gikk fra en Sunny 1.6sr på 100hk til Passaten jeg har nå (130hk), og det er ikke såå stor forskjell på Passaten og Sunnyen altså. Ikke er jeg særlig begeistret over bunndraget heller.. En kompis av meg har en Golf 3 1.9tdi stv. (110hk) den er mye sterkere enn min Passat.

Da er det noe galt med bilen din...

Og en sunny med 100hester er sprekere enn trådstarters a4 med 100 hester, mye pga vekt. Så det blir litt feil å sammenligne sånn sett...

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk den planen i dass! Bilen som jeg skulle hente kræsja i dag. Men har funnet en ny en!

2002 mod STV med 130HK og helt ny tiptronic girkasse. gått 183000 km.

Highline modellen med bl.a Xenon, delskinn alcantra, regnsensor osv :)

Håper ikke denne kræsjer før jeg får henta den!

Hvordan er tiptronic forresten? :)

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, men det var bra den ble kræsja før du kjøpte den da, og ikke etter...

tiptronic er bra det, er vanlig automatkasse med mulighet for manuell giring. Det er lurt å skifte olje og filter på kassa, da dette ofte ikke blir gjort på service, og man bør være forsiktig med chipping.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider