PaulEnevald Skrevet September 19, 2009 Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 Granadaen tikker ganske høylytt, så lurer på hva som kan gjøres for å fikse dette? går det an å stille ventilene eller må eg skifte ventiler på den? Siter -97 Audi A4 -84 Ford Granada 2,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 19, 2009 Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 bare å justere det, sekser er dritenkelt å justere, mens 2.0 er litt trang å komme til innsugsventilene. Juster på varm motor og 0,05 trangere enn data, så starter du opp å hører om den tikker enda uten toppdeksler, så justerer du litt trangere på de som tikker, blir dedn tungstarta varm er det noen for trangt. Er det V6 som har gått litt så kan du snu vippearmsakslene også. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaulEnevald Skrevet September 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 så det er ikke vanskeigare nei, får prøve på dette og se om det hjelper :) takker for hjelpen Siter -97 Audi A4 -84 Ford Granada 2,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet September 19, 2009 Rapporter Share Skrevet September 19, 2009 På 2.0 kan du lage spesialverktøy. Fastnøkkler med 90 grader knekk på skafte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 20, 2009 Rapporter Share Skrevet September 20, 2009 Biltema har, når det er passelig dratt til så knekker den.... 19mm fastmøkkel med 90* bend poasser fint... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaulEnevald Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 men kan man bruke deler fra en 2,3 motor på en 2,8? eller må eg ha det ifra en 2,8? har øydelakt noe til kjølesystemet på toppen på motoren Siter -97 Audi A4 -84 Ford Granada 2,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2009 Mye likt om motorene er samme modell Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaulEnevald Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2009 er ikke sikker på vilken model det er, han eg kjøpte bilen av hadde satt inn en 2,8 som han mente var nyoverhalt, men nå kommer det en sterk donkelyd når eg gasser som eg trur kommer av at stempelet tar og slår i toppen, uden om tikkingen fra ventilene. Siter -97 Audi A4 -84 Ford Granada 2,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Oktober 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Uffda, den dunkelyden hørtes ikke bra ut. Kraftig ventiltikk er et sikkert tegn på slitte vippearmer. Det slites grop i de, og slik blir ventilklaringene alt for store, med kraftig tikking. Vippearmene må i så fall demonteres og slipes, før ventilene kan stilles til riktige klaringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaulEnevald Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2009 nei trur ikke den gjør så veldi godt heller, hehe men lurer litt på om eg bare skal bytte ut heile motoren si det er så mye som er galt med den. Har tenkt om det kansje hadde vært lurt å sette inn en innsprøytningsmotor i den isteden, men er det mye jobb som må gjøres ved sjifte fra gasser til innsprøytning? Siter -97 Audi A4 -84 Ford Granada 2,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 Er ikke rådebank du har fått da, lys eller mørk bankelyd... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaulEnevald Skrevet Oktober 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2009 meiner på at den er lys, men kommer bare når eg gjer gass og blir høyere jo meir gass eg gjer Siter -97 Audi A4 -84 Ford Granada 2,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg